Berichten: 25
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2005
Onlangs konden we onze Volvo 240 GL Estate Automaat voor de 3x verkopen - uiteindelijk en gelukkig toch niet gedaan.
Ene keer om de - belachelijke - bieding die is gedaan, een keer omdat de koper zich terugtrok omdat hij het verbruik van 1:9 te hoog vond (??? wake-up) en de laatste keer omdat mijn vrouw toch liever weer in de 240 ging rijden ipv haar 4 maanden nieuwe Toyota Yaris.
Hij staat momenteel bij de Volvo dealer en wordt binnenkort helemaal opnieuw gespoten in het origineel brandweerrood ... ditmaal met blanke lak erop :lol:
240 GL Estate 2.3 Automaat (1991) - 2cv6 Transat (1983) - Mini Red Hot (1985) - LandRover 110 SW 200 Tdi (1985)
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
laten $puiten bij de Volvodealer??????? :roll: :roll: :roll: Ko$$$$$$t dat??? :lol: :lol:
wel goed gevoel hÃÂ, toch m,aar bij je Volvo blijven?
heb er zelf altijd weer spijt van als ik m'n 245 verkoop, en kom er dan ook weer op terug door er wederom eentje aan te schaffen, welliswaar steeds ouder en in slechtere staat, maar dat is voor mij nu juist de uitdaging :lol: :lol:
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 322
Topics: 5
Lid sinds: Apr 2005
De Volvo-dealer in Breda heeft ook zelf een eigen schade-afdeling met goede spuitcabine, maar ik heb nog niet durven vragen hoeveel dat gaat kosten.
Ik ben bang dat ik voor dat zelfde geld een andere 240 heb !
Berichten: 25
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2005
Sorry, hij staat nu bij de dealer voor uitgebreide APK - daarna kan ik er weer legaal mee rijden en gaat ie naar een (nog te bepalen) schadebedrijf om gespoten te worden.
De vraag is nog wat dit kost en of zelf strippen prijstechnisch interessant is.
laat het wel weten.
Pierre - in ieder geval bedankt voor tip van de Volvo dealer in Breda, zal hem zeker om een prijsopgaaf vragen.
240 GL Estate 2.3 Automaat (1991) - 2cv6 Transat (1983) - Mini Red Hot (1985) - LandRover 110 SW 200 Tdi (1985)
Berichten: 459
Topics: 18
Lid sinds: Aug 2005
Tinus schreef:De vraag is nog wat dit kost en of zelf strippen prijstechnisch interessant is.
Dat scheelt zeker in de kosten en als je 'm zelf helemaal spuitklaar (voorbewerkt en geschuurd) aanlevert dan scheelt het meer dan de helft.
Ik zou altijd bij diverse schadebedrijven informeren omdat de prijzen en kwaliteit van het spuitwerk nogal uiteen liggen en de duurste is niet altijd de beste.
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
[quote="Tinus"]Sorry, hij staat nu bij de dealer voor uitgebreide APK - daarna kan ik er weer legaal mee rijden en gaat ie naar een (nog te bepalen) schadebedrijf om gespoten te worden.
De vraag is nog wat dit kost en of zelf strippen prijstechnisch interessant is.
quote]
Zelf strippen is alijd interessanter
praat eens met Uem en Wennekes in Langbroek, die denken met je mee en kleden je financieel niet uit
vlak bij Houten
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 227
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2005
Ik heb mijn 480 afgelopen mei naar de spuiter gebracht. Al het stripwerk en spuitklaar maken is door deze man gedaan. Maar ook het volledig weer opbouwen en aanbrengen van de strips op de bumpers en flankbeschermers. Daarnaast heeft ie ook nog wat klein grut vervangen.
Kost je een vermogen. Maar ik ben blij met het resultaat.
Dit heb ik laten doen bij het bedrijf waar mijn dealer ook de schade auto's heen brengt.
Ik heb het op die manier laten doen omdat ik geen tijd/ruimte etc. heb om hem zelf te strippen. Anders had me dat meer dan de helft gescheeld.
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480
Berichten: 25
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2005
morgen kunnen we bij Volvo dealer Verkerk de 240 weer ophalen, na 6 maanden in de loods gestaan te hebben naast de volledig uitelkaar liggende 2cv6 en de Mini in afwachting van restauratie kiest de Volvo weer ruim sop!
de volgende plannen moeten de komende weken ten uitvoer gebracht worden:
1. Na APK-keuring weer rijden;
2. Op zoek naar spuiter om hem weer in top-conditie te krijgen;
3. Strippen van de bumpers, lijsten, grille, verlichting en ander klein spul (raamwerk mag spuiter doen :wink: );
4. Airco-pomp laten vernieuwen;
5. Airco om laten katten naar nieuw systeem (is reeds half gebeurt door lokale airco-specialist);
6. Auto terug naar dealer voor kleine reparaties zoals: nieuwe schakelaar in automaat, cruise-control weer aansluiten, nieuwe deurvangers voorportieren, afstandbediening (origineel VOLVO!!!) weer werkbaar maken etc,
7. Doorgezakte rugleuning bestuurdersstoel repareren;
8. Gevonden goodies a-la kleine meters op dashboard en nog te vinden lederen stuur monteren;
9. .... en dan .... rondje Texel in November???
240 GL Estate 2.3 Automaat (1991) - 2cv6 Transat (1983) - Mini Red Hot (1985) - LandRover 110 SW 200 Tdi (1985)
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
nou ja , dat laatste kun je wel vergeten :wink:
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Die zouden jij en Kaasie toch organiseren? :?:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986