31 December 2006, 01:04
Woensdag begonnen met het de laatste rondjes crossen. Even rustig wat rondgereden door de wei, wat leuk gedrift, maar met de kale banden kom je nergens.
Een vriend was de avond vantevoren al afgereisd naar de plek des onheils.
Om een uur of 11 kwam nog iemand van turbobricks langs, en om 12 uur nog een vriend die ook wel wilde meehelpen.
Daarna begonnen aan het slopen, eerst de motor + bak eruit. Toch zon dikke 4 uur werk (met koffie-pauze, top 2000 en kletsen).
Donderdag de remmen verkocht aan iemand van het forum, later die dag nog wat zooi er uit gehaald en een super pimp karretje voor de motor gemaakt! (waren we pas om 1 uur 's nachts klaar mee!
Vrijdag de laatste rest-onderdelen zoals stuurbekrachtiging, koppeling-hydrauliek, relais, stoelen etc en wat interieurdelen eruit gehaald.
Wel jammer van de auto, hij reed nog best goed. Alleen was opknappen te duur en er moest nog veel achterstallig onderhoud gebeuren.. (verdelerkap, bougiekabels, olie waren zeer slecht, en de motorsteunen, pcv-box, interieur enzo moesten ook nog veel aandacht hebben)
Hier zijn alle foto's:
http://jw.cautela.nl/gallery/main.php?g2_itemId=1107
Iemand nog onderdelen nodig?
Ik heb het blok en de bak al wat schoongemaakt, helaas heb ik daar geen foto's meer van gemaakt.
Ik ben van plan om het blok goed schoon te maken (van binnen en van buiten), alle seals + pakkingen vervangen, lagers controleren, verven, zandstralen, alle schroefjes en beugeltjes schoon, zodat het er als nieuw uitziet.
Qua tuning nog niet veel, alleen uitlaatspruitstuk uitfrezen, misschien port-match van de kanalen, heel misschien wat cylinderkop-werk, misschien een dunnere koppakking (niet voor de tuning maar voor de betere motoreigenschappen die je dan krijgt).
Ik begin gewoon met de 135 pk + betere uitlaat + uitgefreesd spruitstuk enzo en vandaar uit kijk ik verder. met 140-150 pk kom je ook al heel lekker vooruit. Hopelijk kan ik me beheersen qua turbodruk en upgrades!
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni