Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
het slopen van mijn 940
#1
[Afbeelding: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=2]

Woensdag begonnen met het de laatste rondjes crossen. Even rustig wat rondgereden door de wei, wat leuk gedrift, maar met de kale banden kom je nergens.

[Afbeelding: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=2]

Een vriend was de avond vantevoren al afgereisd naar de plek des onheils.
Om een uur of 11 kwam nog iemand van turbobricks langs, en om 12 uur nog een vriend die ook wel wilde meehelpen.

[Afbeelding: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=2]

Daarna begonnen aan het slopen, eerst de motor + bak eruit. Toch zon dikke 4 uur werk (met koffie-pauze, top 2000 en kletsen).

[Afbeelding: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=2]

[Afbeelding: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=2]
Donderdag de remmen verkocht aan iemand van het forum, later die dag nog wat zooi er uit gehaald en een super pimp karretje voor de motor gemaakt! (waren we pas om 1 uur 's nachts klaar mee!

Vrijdag de laatste rest-onderdelen zoals stuurbekrachtiging, koppeling-hydrauliek, relais, stoelen etc en wat interieurdelen eruit gehaald.

Wel jammer van de auto, hij reed nog best goed. Alleen was opknappen te duur en er moest nog veel achterstallig onderhoud gebeuren.. (verdelerkap, bougiekabels, olie waren zeer slecht, en de motorsteunen, pcv-box, interieur enzo moesten ook nog veel aandacht hebben)

Hier zijn alle foto's:

http://jw.cautela.nl/gallery/main.php?g2_itemId=1107

Iemand nog onderdelen nodig?

Ik heb het blok en de bak al wat schoongemaakt, helaas heb ik daar geen foto's meer van gemaakt.
Ik ben van plan om het blok goed schoon te maken (van binnen en van buiten), alle seals + pakkingen vervangen, lagers controleren, verven, zandstralen, alle schroefjes en beugeltjes schoon, zodat het er als nieuw uitziet.
Qua tuning nog niet veel, alleen uitlaatspruitstuk uitfrezen, misschien port-match van de kanalen, heel misschien wat cylinderkop-werk, misschien een dunnere koppakking (niet voor de tuning maar voor de betere motoreigenschappen die je dan krijgt).

Ik begin gewoon met de 135 pk + betere uitlaat + uitgefreesd spruitstuk enzo en vandaar uit kijk ik verder. met 140-150 pk kom je ook al heel lekker vooruit. Hopelijk kan ik me beheersen qua turbodruk en upgrades!
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#2
Jw240 schreef:Iemand nog onderdelen nodig?

Nope, wel interesse in je werkplaats.
Prachtplekkie!
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.

Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Antwoord
#3
deusjevo schreef:
Jw240 schreef:Iemand nog onderdelen nodig?

Nope, wel interesse in je werkplaats.
Prachtplekkie!

je kunt altijd langskomen ;D
Ik heb gisteren een nieuwe werkplaatskrik gekocht, eigenlijk net te laat. Degene die de remmen kwam kopen (Volvoman) is door een standaard volvo krik heengezakt en wij hebben ook 2 volvo krikjes half gesloopt tijdens het krikken van de 940.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#4
Heerlijk zulk soort berichten !!

nu neem ik het helemaal terug van de theoretische kennis, naja je snapt wat ik bedoel, dat er veeel meer is dan. dan de theorie Wink

En ik denk niet dat je je kunt beheersen uiteindelijk.. alles went en op een gegeven moment wil je meer !!
Antwoord
#5
Het blijft natuurlijk een superverhaal. Eerst voor weinig kopen, een paar dolle grasveldritjes, vervolgens de motor eruitlepelen in een ideale garage en daarnaast nog vele mogelijkheden om carrosserie-onderdelen te verkopen.

Ben erg benieuwd naar het vervolg, mooi project iig.
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
#6
Jw240 schreef:
deusjevo schreef:
Jw240 schreef:Iemand nog onderdelen nodig?

Nope, wel interesse in je werkplaats.
Prachtplekkie!

je kunt altijd langskomen ;D
Ik heb gisteren een nieuwe werkplaatskrik gekocht, eigenlijk net te laat. Degene die de remmen kwam kopen (Volvoman) is door een standaard volvo krik heengezakt en wij hebben ook 2 volvo krikjes half gesloopt tijdens het krikken van de 940.

Tja, helaas van dat blutsje, maar hij remt weer als vanouds inmiddels, was eerst een beetje vaag vanwege het inslijten, maar nu is alles ok
Krik van je vader gekregen? ik had hem de suggestie gedaan...

Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
#7
Jw240 schreef:Iemand nog onderdelen nodig?
Enig idee of het stuurhuis past op een 240 uit 1989?
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.

Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Antwoord
#8
Jelmar schreef:Heerlijk zulk soort berichten !!

nu neem ik het helemaal terug van de theoretische kennis, naja je snapt wat ik bedoel, dat er veeel meer is dan. dan de theorie Wink

En ik denk niet dat je je kunt beheersen uiteindelijk.. alles went en op een gegeven moment wil je meer !!
Ik heb een hobby aan het maken van veeeel foto's, er zullen wel meer van dit soort berichten volgen de komende maanden Smile
Maak je niet druk, ik begrijp hoe je het bedoelde over dat theoretische, niks aan de hand, ik ben wel vereerd dat ik genoemd wordt als mensen vragen over tuning projecten. wereld beroemd op volvolvo ;D
Beheersen, tsja.... ik denk dat de standaard turbo me zal begrenzen... Big Grin

volvoman0_0 schreef:Tja, helaas van dat blutsje, maar hij remt weer als vanouds inmiddels, was eerst een beetje vaag vanwege het inslijten, maar nu is alles ok
Krik van je vader gekregen? ik had hem de suggestie gedaan...

die deuk was echt jammer ja, helaas....
Bij dezelfde zaak waar we het gereedschap gekocht hebben hadden ze de werkplaatskrikken voor de helft... van 300 voor 150, ik had nog wat tegoed en het is een investering in de veiligheid, alhoewel je nooit zonder as-steunen onder een opgekrikte auto mot gaan liggen.
deusjevo schreef:
Jw240 schreef:Iemand nog onderdelen nodig?
Enig idee of het stuurhuis past op een 240 uit 1989?

lijkt me niet, het is heel anders gemonteerd en het ziet er anders uit.....
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#9
Ola,
als je nog een bestuurdersstoel + bijrijder over hebt, en deze passen in een 240......

GRAAG!!!
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#10
PP schreef:Ola,
als je nog een bestuurdersstoel + bijrijder over hebt, en deze passen in een 240......

GRAAG!!!

De stoelen passen niet gemakkelijk in een 240, maar een simpel (stevig) subframe is zo gemaakt om ze te laten passen.
Ik denk dat ik de stoelen bewaarom in huis te gebruiken..... ze zitten echt super ;D
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 216.222 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 2.864 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 14.498 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 187.308 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 106.857 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 60.026 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970
  Mijn witte 240 Bostel 10 10.439 26 July 2018, 08:40
Laatste bericht: Bostel
  Mijn eerste (Update 16-01-11) Martin245 60 43.139 1 April 2018, 21:31
Laatste bericht: Martin245
  mijn prachtige 240 GL is verongelukt. Een andere of toch maar niet? Job 14 14.437 20 February 2017, 23:53
Laatste bericht: Martinus
  Rustig op zoek naar "mijn" volvo jopie95 38 26.831 30 January 2017, 21:04
Laatste bericht: jopie95

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)