Topics: 1
ik heb een superpolar met alarm maar kan alleen de sensoren vinden in de auto, de afstandsbediening knippert wel (rood) maar niets geeft sjoege, het is een zwatre afstandsbediening met witte letters volvo erop,
kan iemand mij helpen met wat het kan doen?
Topics: 21
Vaak zit er onder de motorkap een (zwarte) bak waar een sleutel in kan om het alarm te activeren. Als deze uit staat werkt de afstandsbediening waarschijnlijk ook niet.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Topics: 44
die schakelaar is puur om de noodstroom voorziening uit te schakelen bijvoorbeeld tijdens accu wisselen
en heeft verders niets te maken met het alarm te maken
Volvo S70R B5234T4 M59
Topics: 2
Ik zit er ook mee te hannesen. Mijn alarm zit op de min van de bobine en ik heb 'm er maar afgehaald omdat de auto raar doet. Het lijkt niet erg te helpen. Wie weet meer?
Topics: 44
tijn schreef:Ik zit er ook mee te hannesen. Mijn alarm zit op de min van de bobine en ik heb 'm er maar afgehaald omdat de auto raar doet. Het lijkt niet erg te helpen. Wie weet meer?
op de min van de bobine? wat doet hij precies dan wat is precies het probleem?
Volvo S70R B5234T4 M59
Volgens mijn volvoman bemoeit het alarm zich met het starten als er een dief met mijn auto weg wil. Dat kan verklaren waarom het op mijn bobine zit. Ik denk dat het alarm zich met meer dingen bemoeit en ik wil ook helemaal geen alarm. Ik heb er ook de sleutel niet van en het nut begrijp ik ook al niet . Ik ben slechthorend en ik kan vrolijk op de bank zitten terwijl Nico van een straat verder z'n nest uit moet om tegen mij te zeggen dat mijn auto staat te gillen. Alleen omdat het regende ging het alarm af. Ik wil er niets mee te maken hebben maar mijn volvoman zegt dat ik het alarm niet ritueel kan offeren door er met een hamer op te slaan of de draadjes door te knippen.
Iedere keer als ik de accu loshaal dan krijg ik een hoop geknetter onder de accu bij het aansluiten en daarna hort en stoot de auto als of Oma er in z'n drie mee wegrijdt. Dat gaat dan na een week of drie over. Het gaat er bij mij niet in dat dan het benzinepomprelais is, het kunnen de injectoren zijn, valse lucht ergens, maar, ja, dat accuverhaal is toch steeds het begin...
Vroeger, toen we brommer reden, hadden we parels in de bougie of de carb moest worden schoongemaakt. Dat effect. Dat kan dus niet, maar waar die accu er nou in komt...
Ik rij als een oma die start in z'n drie. Snap jij er wat van?
Topics: 163
Tijn welkom op het forum. Ik kan je niet helpen met je probleem, maar ik lig bijna onder mn bureau van het lachen hoe je je probleem omschrijft.
Blij dat er iemand is die er om kan lachen (en mijn volvoman natuurlijk als ik het opgeef en hij het mag oplossen voor zeven tientjes per uur...).
Hij wist me ook te vertellen dat orig volvoalarm zo zeldzaam is...hij kon er niet voor de vuist weg iets van zeggen. Maar, zeg 's, wellicht een domme vraag - doet een bobine na het starten nou nog meer, eigenlijk? Als dat niet zo is, dan zal het daar wel niet zitten. Toch de injectoren? Nieuwe bougies en kabels, na mijn 740-verhaal natuurlijk ook het benzinepomprelais bekeken (helaas geen extra punten). Lambda lichtje staart mij immer vrolijk aan (vandaar die laatste reset met besproken gevolg en overigens zonder gewenst resultaat). Ik neig ernaar om het lambdalichtje maar te accepteren als een voorschot op feestelijke kerstverlichting. Ik zal het contact van de LMM 's schoonmaken en de fusebox eens soppen (de zekering van de stoelen klapt er ook al uit als je het contact aanzet - hoewel ik een schurfthekel heb aan de bilgrill vind ik wel dat het moet werken).
Zal je net zien dat het oma-drie effect al een week is verdwenen als ik met de min eraf de zekeringen eens een beurt geef. Gaat Gina weer aarzelen. Dan kom ik gewoon weer klagen. Weten jullie verder niets van alarms of het parel-in-de-bougie-gevoel?
Topics: 163
Nu ik er nog eens over nadenk; er was iemand op volvolvo die ook motorproblemen had met zijn 240+alarm.
Wat er vervolgens is gebeurd weet ik niet precies meer, maar waarschijnlijk ontmanteld, het probleem bleek inderdaad in het alarm te zitten.
Misschien kan je je bouwjaar van je auto posten, zodat vervolgens iemand een electrisch schema voor je heeft. Misschien dat je dan verder kan zoeken.
Topics: 0
Hallo vrienden,
Bij mijn Volvo 240 super polar(sedan) uit 1991 ingevoerd vanuit Italië zit alarm Van het merk Meta type m92a.
Daar kan ik nergens iets over vinden, hij staat uit,misschien beter demonteren ,maar wie weet er eventueel meer over?
Volvogroeten Ad Nous