Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
onbalans koppelomvormer na herplaatsen aan andere motor?
#1
Laatste lootjes,
zo rond de 2000-3500rpm uit de versnelling an tijdens het rijden in iedere versnelling geeft volgens mijn de koppelomvormer een flinke resonantie aan de hele auto wat leid tot een zeer storende harde lage zoem in de carosserie van mijn 262.
Heeft iemand dit ook wel eens gehad?
Het schakelen van de bak gaat goed, ik dacht eechst aan tussenaslager maar die draait niet als ik stil sta........

Alvast dank voor iedere suggestie die me verder kan helpen!
960 3.0 '95<br />265 1980<br />262c`80....(castraat)
Antwoord
#2
Klinkt als onafhankelijk van snelheid dus niet de bak maar de omvormer draait in vrij toch ook niet mee ? Dus de motor...steunen of uitlaat ?
[img][/img]
Antwoord
#3
nee, de koppel omvormer draait mee op het toerental,
omdat deze op de starterkrans gemonteerd zit.

ps ik heb een aantal automaten vervangen / ingebouwd maar ben dit nog niet tegen gekomen.

is je starterkrans misschien iets krom? (gevallen?)
olvo 244 gl 1980 lpg m47 B200k<br />Volvo 244 gle 1982 lpg Aw71L B23E<br />Volvo 740 gl 1987 lpg AW71L B230k<br />volvo 740 gle 1991 16 valve M46 B234F
Antwoord
#4
Omdat ik een beetje gefrustreerd ben dat het nu nog niet af is heb ik niet gekeken, tevens in de veronderstelling dat je met de koppelomvormer stel dat de krans niet 100 % zou zijn hem recht zou zetten.
Hij is naar mijn beste weten niet gevallen.en er ook voorzichtig in gegaan.
960 3.0 '95<br />265 1980<br />262c`80....(castraat)
Antwoord
#5
Als je de steun weghaalt kun je een meetklok tegen de starterkrans laten lopen. Door met de hand de motor te tornen kun je aflezen hoeveel "slag" er in het vliegwiel/ starterkrans zit. De starterkrans op de opvormer is zeer fragiel, dus slingering kan snel ontstaan. Is de slingering te groot dan kun je de zaak richten. Is eigenlijk niet zo moeilijk. Het lastige is om de meetklok goed op te stellen.
Timen
Antwoord
#6
Bedankt voor de reacties, ik heb door een van de twee gaten in de inderkant van het "belhouse"voorzichig een schroevendraaier bij de krans gehouden, inderdaad deze komt niet gelijkmatig tegen de starterkrans.
Best jammer. Ik heb nu ook 250km in de auto gereden met de 3-bak automaat en ik denk niet dat die erin blijft. De automaat moet er toch af , dan kan ik meteen een andere bak monteren......jammer genoeg blijkt dat niet super makkelijk te zijn dus dat gaat op de lange termijn.

Nogmaals dank
960 3.0 '95<br />265 1980<br />262c`80....(castraat)
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke motor voor AW 72 bak. Madman 7 1.192 19 January 2025, 21:07
Laatste bericht: skidje
  Overdrive J-type schakelt niet bij koude motor Rat242 18 9.176 5 February 2023, 15:06
Laatste bericht: skidje
  piepend geluid koppeling bij koude motor Volvo V70 2.5 140 pk 1999 Volvo V70 GK 2 4.299 9 August 2015, 18:54
Laatste bericht: Wijnand
  Overdrive blijft ingeschakeld bij warme motor hun 11 11.827 14 April 2015, 13:36
Laatste bericht: hun
  J-type Overdrive stopt met functioneren als de motor warm is daanheijn 2 3.529 2 June 2012, 16:07
Laatste bericht: daanheijn
  Welke flexplaat/koppelomvormer voor conversie Volvo 164 naar AW70/71? polestar-volvo 3 2.994 12 February 2012, 20:54
Laatste bericht: skidje
  Wat past er qua motor/bak in een 76-er 240? MVeldhuis 6 2.823 8 January 2012, 17:15
Laatste bericht: bartman
  OD valt af en toe uit als motor warm is job245 13 6.953 5 March 2011, 23:02
Laatste bericht: wakka
  achteruit automaat werkt niet bij warme motor henqui 6 6.899 31 October 2010, 15:59
Laatste bericht: aRjen.T
  diesel bak achter benzine motor? a.borgonjen 2 3.344 3 November 2009, 13:49
Laatste bericht: Jelmar

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)