Berichten: 2
Topics: 1
Lid sinds: Nov 2015
Heb even een vraag:
met vochtig weer beslaat de voorruit.. Alleen de ventilator geeft geen lucht aan de linker en rechter kant, heel klein beetje. VentilatorMotor draait wel, want van voren komt er genoeg lucht.
Lijkt alsof hij verstopt zit ofzo. Heeft iemand enig idee?
Groet!
Berichten: 66
Topics: 0
Lid sinds: Mar 2007
Onder het dash zitten plastic buizen tussen ventilator en uitgang. Zitten deze goed? Verder is er natuurlijk de luchtkleppen welke bepaald waar de lucht naartoe gaat. Is de bediening hiervan nog in orde?
Berichten: 2
Topics: 1
Lid sinds: Nov 2015
Deze lijken goed te zitten. Heb nu touwtjes bevestigd aan het systeem dat de onderdruk verzorgd waardoor de luchtkleppen open gaan. Denk dat er centraal een probleem met de luchtbuisjes is, maar dit lijkt me veel werk..
bedankt iig!!
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Aha, met vacuum. Hier iemand die de kachelmotor vervangt en onderweg die buisjes tegenkomt, is wel te overzien:
http://cleanflametrap.com/
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.433
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Indien een combined unit (met 3 druk-knoppen) zou ik eerst eens kijken of dat vacuum slangetje in de motor-ruimte wel op je spruitstuk is aangesloten.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 20
Topics: 0
Lid sinds: Nov 2015
Is helaas een bekend probleem bij dit model. Komt nog eens bij dat de blower ook nog eens aardig diep ingebouwd zit. Succes!
Berichten: 630
Topics: 14
Lid sinds: Jan 2006
11 January 2016, 21:45
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12 January 2016, 21:48 door Gideon.)
Zo te lezen heb je een combined unit. Check idd het vacuümslangetje in de motorruimte en check ook de vacuümslangen die op het bedieningspaneel zit juist is aangesloten.
Zit het probleem toch in de motor kan je die verwisselen voor een ander exemplaar. Zo diep zit een kachelmotor in een combined unit niet (spreek uit ervaring).
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992