27 January 2016, 22:15
Hoi,
ik heb net een erg mooie volvo 850 uit 1996 gekocht met Deltamil ECC erin, een climate controle wat achteraf is ingebouwd. Voor zover ik kan beoordelen werkt deze nog ok, maar er is 1 klein nadeel, de blower is (door een vorige eigenaar) waarschijnlijk provisorisch aangesloten. Er zit een kabeltje onder uit dashboard met schakelaartje erop en hiermee kan ik de blower AAN of UIT zetten, dus verder geen verschillende snelheden meer te regelen via de ECC unit van Deltamil.
Er zal vermoedelijk iets mis mee zijn en heeft vast niet meer gewerkt, nu zit er volgens mij nog wel een originele Volvo kachelmotor in, ik weet dat die wel eens door ouderdom/vuil/etc te veel weerstand hebben waardoor de kachelweerstand eruit klapt, dit kan je omzeilen door de kachelmotor rechtstreeks op 12V aan te sluiten en dan met schakelaar aan en uit te zetten..
Wie weet of het mogelijk is om met bijv nieuwe (of gereviseerde) Volvo kachelmotor en kachelweerstand weer zo te maken is dat de blower weer via de Deltamil ECC unit geregeld kan worden, incl variabele snelheden?
Alvast bedankt voor de reacties.
PS. ook mail met probleem naar Deltamil gestuurd met probleemomschrijving, kreeg vrij snel reactie terug met dat het gaat om elektrische kachel ventilator die stuk is en ze niet meer kunnen leveren..
Misschien helpt dit beetje??
mvg
Jody
ik heb net een erg mooie volvo 850 uit 1996 gekocht met Deltamil ECC erin, een climate controle wat achteraf is ingebouwd. Voor zover ik kan beoordelen werkt deze nog ok, maar er is 1 klein nadeel, de blower is (door een vorige eigenaar) waarschijnlijk provisorisch aangesloten. Er zit een kabeltje onder uit dashboard met schakelaartje erop en hiermee kan ik de blower AAN of UIT zetten, dus verder geen verschillende snelheden meer te regelen via de ECC unit van Deltamil.
Er zal vermoedelijk iets mis mee zijn en heeft vast niet meer gewerkt, nu zit er volgens mij nog wel een originele Volvo kachelmotor in, ik weet dat die wel eens door ouderdom/vuil/etc te veel weerstand hebben waardoor de kachelweerstand eruit klapt, dit kan je omzeilen door de kachelmotor rechtstreeks op 12V aan te sluiten en dan met schakelaar aan en uit te zetten..
Wie weet of het mogelijk is om met bijv nieuwe (of gereviseerde) Volvo kachelmotor en kachelweerstand weer zo te maken is dat de blower weer via de Deltamil ECC unit geregeld kan worden, incl variabele snelheden?
Alvast bedankt voor de reacties.
PS. ook mail met probleem naar Deltamil gestuurd met probleemomschrijving, kreeg vrij snel reactie terug met dat het gaat om elektrische kachel ventilator die stuk is en ze niet meer kunnen leveren..
Misschien helpt dit beetje??
mvg
Jody