Berichten: 20
Topics: 13
Lid sinds: Jun 2015
Ik heb een Volvo 240 super Polar estate uit 1993, Italiaanse import. Nu wordt de accu structureel leeggezogen. Ik heb gezocht maar er is geen stroomlek dwv meten of er stroom lekt als de auto uit staat. Volgens een meting geeft de dynamo ongeveer 18 V af. Is dat teveel waardoor ik mijn accu opblaas? Kan het ook zijn dat het probleem bij de dynamo regulator ligt?
Ik weet het niet meer!
Berichten: 671
Topics: 39
Lid sinds: Sep 2011
18V is veeel te veel dat mag max 14,7v zijn, hiermee beschadig je inderdaad je accu.
Het leeglopen kan ook komen doordat je cv blijft hangen.
Berichten: 20
Topics: 13
Lid sinds: Jun 2015
Domme vraag natuurlijk: wat is mijn cv? En had ik het bij het doormeten dan niet al gezien?
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
Centrale Vergrendeling. de nieuwe modellen hadden CV er op zitten als je de bestuurdersdeur openmaakte ging de rest mee. makkelijkste is om de zekering daarvan te verwijderen en kijken of je spanningsprobleem is opgelost
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 63
Topics: 16
Lid sinds: Nov 2011
Bij mijn super p was een defecte autoradio de boosdoener. Kwam ik ook pas achter na veel try and error.
Volvo 240 superpolar 1992
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
18V zeg je, kijk dan maar ens of de spanningregelaar zelf de boosdoener niet is..
Berichten: 3.251
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Lees deze even door.
[h=1]Onderwerp:
Stroomlek traceren????[/h]
Meten is weten.
Zelfde verhaal hiero, ook een 93-er SP. Accu dood na 1 a 2 dagen zonder gebruik.
Bleek wat foute bedrading in de LPG installatie. Nu weer okay.