27 January 2015, 20:09
Hallo allemaal,
Een tijdje geleden heb ik hier ook een bericht op geplaats met de vraag over hoe een dynamo aangesloten moet worden van een 164.
Na veel geknooi en gezoek heb ik een andere dynamo van een 240 aangepast en erop gebouwd.
Nou reed ik gisteravond een stukje en brandde mij de dikke + kabel van de dynamo naar de accu door.
Met dikke kortsluiting tot gevolg. Na een andere kabel erop gezet te hebben laad hij weer bij,
alleen wanneer ik nu gas geef zakt de spanning ipv dat hij stijgt. Wanneer ik de lampen dan aanzet valt de spanning nog verder weg
en laad hij ook niet meer op.
Ook loopt de auto maar op 5 poten wanneer ik de lampen aanzet, zonder de lampen aan loopt hij veel beter.
Iemand een idee van hoe dit alles zou kunnen?
mvg Bart
ps ik zal zo een foto proberen te plaatsen van de dynamo
Een tijdje geleden heb ik hier ook een bericht op geplaats met de vraag over hoe een dynamo aangesloten moet worden van een 164.
Na veel geknooi en gezoek heb ik een andere dynamo van een 240 aangepast en erop gebouwd.
Nou reed ik gisteravond een stukje en brandde mij de dikke + kabel van de dynamo naar de accu door.
Met dikke kortsluiting tot gevolg. Na een andere kabel erop gezet te hebben laad hij weer bij,
alleen wanneer ik nu gas geef zakt de spanning ipv dat hij stijgt. Wanneer ik de lampen dan aanzet valt de spanning nog verder weg
en laad hij ook niet meer op.
Ook loopt de auto maar op 5 poten wanneer ik de lampen aanzet, zonder de lampen aan loopt hij veel beter.
Iemand een idee van hoe dit alles zou kunnen?
mvg Bart
ps ik zal zo een foto proberen te plaatsen van de dynamo
Volvo 164 1971
Volvo 164 1973
Volvo 145 1971
Volvo 164 1973
Volvo 145 1971