Berichten: 203
Topics: 30
Lid sinds: May 2010
Hallo,
Af en toe start mijn 245 uit '75 niet meer.
Dan even met een metalen buis op de startmotor tikken en dan start 'ie weer!
Dit doet hij meestal als hij warm is.
Heeft het zin om de startmotor te demonteren en schoon te maken?
(als niet ervaren sleutelaar?)
Of meteen een nieuwe startmotor?
Groet Volvo fan
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
her rondsel schoonmaken of een andere die het wel doet, B20? heb er nog wel enkele liggen. Er kan ook een latere 2/7/9 serie versie op, trekt minder spanning en gooit um sneller rond, nuttige verbetering..
Berichten: 9.866
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Startrelais blijft hangen, alles slijt. Demonteren en terugzetten is goed te doen, zit met twee lange bouten vast. ALs het goed is zitten de bouten direct in het startmotorhuis gedraaid, geen moeren a/d andere kant. Haal wel de plus van de accu anders krijg je enorme vonken. Je zou ook kunnen proberen de stekkertjes er wat vaster op te klemmen.
Schoonmaken, tsja, wat zou er vuil kunnen zijn? Ik denk dat je net zo makkelijk een andere monteert, dit nieuwere type is een kilo lichter en ook nog sterker:
http://link.marktplaats.nl/371105950 Zoals Jambon al vermeldt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
25 euri, niet eens over nadenken..! lees ook ff
deze...
Berichten: 167
Topics: 6
Lid sinds: Jun 2008
Koolborstels kunnen ook versleten zijn, maar voor 25 euro moet je niet te lang nadenken.
Berichten: 203
Topics: 30
Lid sinds: May 2010
Ok! Het wordt me zo in de schoot geworpen!
Deze past dus ook in mijn B21?
Want dan ga ik eens mailen met dhr Schuurman

En die 2,3 ton?
Jambon schreef:25 euri, niet eens over nadenken..! lees ook ff deze...
Bedankt voor de link, maar doel je er nu op dat ik ook een bouten-probleem kan krijgen?
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
2,3 ton, dat zijn de km's van de motor, als dat snelweg werk is geweest heeft ie minder geleden dan een stadsauto, je start in principe maar 2 keer per rit, heen en terug..
nee geen bouten probleem, je hebt een B21, dan gaat het altijd, is ie in principe voor gemaakt. Ik heb een B20, daar past ie uiteindelijk ook op en heb je dus wel een bouten"probleem", eerder een kleine boutenafwijking, maar zo op te lossen.
Jouw bouten passen dus, en als het nog een bout met moer is wat ik me haast niet kan voorstellen, dan doe je zoals ik gedaan heb..
Berichten: 9.866
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ja, die past zo op je B21. Anders had ik die MP link daar niet neergezet.
Dat is "the joy of Volvo", 20 jaar nieuwere onderdelen passen nog op je auto.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969