15 September 2008, 09:20
Laat ik hier maar verder gaan met mijn Startmotor-perikelen, omdat de discussie nu plaatsvindt in "te Koop gezocht" en ik intussen al voorzien ben van een verse startmotor.
Historie van het probleem te lezen in Topic: Startmotor
Kleine update over de stand van zaken:
van het ene op het andere moment gebeurde er niets met starten
- geen klik, geen geratel, geen startmotorgeluiden, niets
ANWB er bij gehad, en die concludeerde dat zowel de startmotor overleden was, en er geen + op de contactslotdraad staat in stand III.
Nu, nieuwe startmotor geinstalleerd, en een "startknop" gemonteerd.
Aleen zit ik nog met de volgende vragen:
-> nu schakelt mijn LPG-installatie niet meer automatisch over van benzine naar gas; voorheen gebeurde dat binnen 2 sec. nu moet ik het
handmatig doen.
Weet iemand waar dat "omschakel" relais zit?, of kan het zijn dat dit te maken heeft met "geen-plus-op-de contactslotdraad-in-stand-III" ?
-> Starten met een knop is wel te doen, alleen niet handig met kleine kinderen voorin die graag aan alle knopjes mogen zitten, dus ik wil graag
weer prik op mijn contactslotdraad.
Gister de originele "50"-draad vanaf de starter gevolgd naar binnen en tot mijn verbazing kwam deze uit bij een mini-schakelaar bij de
zekeringhouder.
De uitgaande draad van die schakelaar was afgetapet.
Ik snap hier niets meer van, hoe heeft hij dan ooit kunnen starten? ???
Volgens het schema van het startcircuit moet de "50"-draad van de starter toch rechtstreeks naar het contactslot lopen?
Kan iemand mij vertellen waar ik de draad die van het contactslot naar de startmotor loopt kan vinden?
->Wat is E1 (aansluitstuk) in ondertsaand schema? en waar in de auto vind ik deze?
Historie van het probleem te lezen in Topic: Startmotor
Kleine update over de stand van zaken:
van het ene op het andere moment gebeurde er niets met starten
- geen klik, geen geratel, geen startmotorgeluiden, niets
ANWB er bij gehad, en die concludeerde dat zowel de startmotor overleden was, en er geen + op de contactslotdraad staat in stand III.
Nu, nieuwe startmotor geinstalleerd, en een "startknop" gemonteerd.
Aleen zit ik nog met de volgende vragen:
-> nu schakelt mijn LPG-installatie niet meer automatisch over van benzine naar gas; voorheen gebeurde dat binnen 2 sec. nu moet ik het
handmatig doen.
Weet iemand waar dat "omschakel" relais zit?, of kan het zijn dat dit te maken heeft met "geen-plus-op-de contactslotdraad-in-stand-III" ?
-> Starten met een knop is wel te doen, alleen niet handig met kleine kinderen voorin die graag aan alle knopjes mogen zitten, dus ik wil graag
weer prik op mijn contactslotdraad.
Gister de originele "50"-draad vanaf de starter gevolgd naar binnen en tot mijn verbazing kwam deze uit bij een mini-schakelaar bij de
zekeringhouder.
De uitgaande draad van die schakelaar was afgetapet.
Ik snap hier niets meer van, hoe heeft hij dan ooit kunnen starten? ???
Volgens het schema van het startcircuit moet de "50"-draad van de starter toch rechtstreeks naar het contactslot lopen?
Kan iemand mij vertellen waar ik de draad die van het contactslot naar de startmotor loopt kan vinden?
->Wat is E1 (aansluitstuk) in ondertsaand schema? en waar in de auto vind ik deze?
![[Afbeelding: Starter_2.jpg]](http://i214.photobucket.com/albums/cc293/ropo_01/Starter_2.jpg)
![[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]](https://images.cdn.circlesix.co/image/uploads/posts/2016/06/84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif)