Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kickdownkabel loopt niet lekker meer
#1
Zo daar ben ik weer, het houdt niet op ;D ;D

Het volgende doet zich voor: als ik plankgas wil geven moet ik door een weerstand heen trappen. Het ging na het vervangen van de kickdowkabel heel soepeltjes maar de laatste dagen begint hij weer te "haperen". Ik heb de kickdownkabel van de carb ontkoppeld en toen liep alles wel soepel probleem ligt dus daar.

Wat zou dit kunnen zijn, kabel is nog maar paar maanden oud dus daar kan het niet aan liggen. ATF nivo op peil en nog netjes rood van kleur.

Misschien toch maar blok en transmissie vervangen ??? ???

Antwoord
#2
Het laatste stukje hoort wat zwaarder te gaan, dat is de kickdown schakelaar zelf. Doet-ie wel kickdown?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Hoi Marc,

snel als altijd ;D

De kickdown werkt ok, alleen als ik 110 a 120 km per uur rij en geef dan plank gas schakelt hij niet terug. Maar dit kan ook komen omdat ik misschien niet hard genoeg trap (lees door de weerstand trap). Zal het morgen eens proberen. Het begint een beetje aan te voelen alsof ik weer met de oude geknikte kabel rij.
Antwoord
#4
en?
Antwoord
#5
242-turbo schreef:en?

Hij schakelt niet terug als ik boven de honderd rij, ik trap het gaspedaal helemaal in maar er wordt niet teruggeschakeld. Verder lijkt het goed te gaan, ik heb de boel nog een beetje extra smeer gegeven en loopt weer redelijk soepel.

Kabel lijkt niet geknikt zoals de vorige keer, hij gaat netjes de bak in en dat was voorheen wel anders. Binnenin de bak lijkt het mij niet mogelijk dat de kabel knikt.

Antwoord
#6
Misschien moet je de kabel wat strakker stellen, of doet ie het wel als je langzamer rijdt?
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#7
Black Moose schreef:Misschien moet je de kabel wat strakker stellen, of doet ie het wel als je langzamer rijdt?

Ik ga morgen de kabel even wat strakker zetten maar opzich werkt hij bij lagere snelheden wel ok.

Antwoord
#8
Citaat:alleen als ik 110 a 120 km per uur rij en geef dan plank gas schakelt hij niet terug
Gisteren ff geprobeerd, maar dat wil je niet, gaat zo hoog in toeren dat ik het gaspedaal snel weer los liet :-\
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#9
Black Moose schreef:Gisteren ff geprobeerd, maar dat wil je niet, gaat zo hoog in toeren dat ik het gaspedaal snel weer los liet :-\

Kan ik me voorstellen ;D ;D

Kickdownkabel wat strakker gezet vanmorgen maar misschien niet genoeg, bij snelheden boven de 100 zelfde situatie maar bij lagere snelheden schakelt hij ietsje eerder terug, maar kan ook gevoelsmatig zijn. Ik laat het voor wat het is iig.

Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  geen 1ste en 2 de versnelling meer M46 met overdrive JZW 4 240 6 August 2025, 21:03
Laatste bericht: JZW
  240 ontkoppelt niet volledig Jort 9 1.409 1 August 2025, 18:23
Laatste bericht: Jort
  Super Polar schakelt niet meer - OPGELOST Boet 7 2.033 25 December 2023, 14:17
Laatste bericht: Rin
  Overdrive J-type schakelt niet bij koude motor Rat242 18 10.286 5 February 2023, 15:06
Laatste bericht: skidje
  Automaat schakelt niet door Flinterman 3 3.617 29 August 2020, 09:23
Laatste bericht: Grey240Polar
  Overdrive pakt niet Lubse 9 8.712 5 March 2020, 23:26
Laatste bericht: Raymond_63
  Versnellingsbak vervangen of niet Ryu 7 6.624 19 April 2019, 00:53
Laatste bericht: daddyphilipsen
  Valt niet in de versnellling epakta 1 3.095 19 April 2017, 11:30
Laatste bericht: Marc1970
  koppelingslang vervangen, krijg deze niet los hun 2 3.778 13 April 2015, 18:24
Laatste bericht: hun
  automaat 164 1971(schakelt niet meer) henkiebb 5 5.742 11 January 2014, 21:36
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)