Berichten: 102
Topics: 27
Lid sinds: Feb 2009
Hallo,
Ik wil morgen mijn schijven en blokken vervangen. Eerst voor en misschien later ook achter.
Ik kan bij Brezan voordelge schijven kopen van Delphi, ATE of Girling hoe zijn de ervaringen hiermee.
Misschien is origineel beter, dan hoor ik het ook graag. Weet iemand de prijs hiervan?
Bedankt.
Oja, ik heb een 245 B230 uit 1985.
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
ik krijg van origineel eerder klachten dan imitatie. kijk eens bij mij voor de prijzen, ik verkoop geen rommel voor leuke prijzen:
KLIK
Berichten: 801
Topics: 41
Lid sinds: Aug 2006
ATE en Girling is nix mis mee lijkt me...
gewoon een keer proberen die schijven.
Ik heb brembo's onder de 850 gewoon 280mm die rem is 3 maal daags blauw
en ze zijn nog steeds recht... dus brembo is gewoon bewezen goed
Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
Onder een 240 zit toch standaard ATE of Girling? Kan je toch niks mee doen dan? Ik heb ondanks de slechte beoordelingen remblokken en schijven van scantech onder men 245 diesel zitten. En die doen het prima hoor.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Ik heb
deze schijven, goedkoop en remt goed.
Komt nog wel btw bij!
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
ik heb slechte ervaringen met non-Volvo schijven, maar dat kan natuurlijk toeval zijn...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
ate en Girling zijn alleen als een set van klauw en schijf verwisselbaar,
Ate klauw gaat niet op een girling schijf.
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Qua blokken is/was volvo altijd erg goed. Geen idee hoe ze nu zijn nu ze uit India komen.
Op de 850 hebben we een of andere aftermarket zitten (geen sportieve blokken ofzo) en die blokken zijn zo hard dat de schijf even snel slijt als de blokken, ook niet handig. De blokken die ik op de 240 heb (ook niet origineel) doen/deden het goed toen ze relatief nieuw waren en nu (wel na echt zwaar belasten) minder goed.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 30
Topics: 6
Lid sinds: Jun 2010
Ik heb blokken en schijven van volvo sinds een jaar. ziet er nog prima uit. dus dat gaat ook prima
volvo 245 polar bj 1992 B230F
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
Black Moose schreef:Ik heb deze schijven, goedkoop en remt goed.
Komt nog wel btw bij!
Zitten goedkope delen bij!