Topics: 60
20 July 2019, 16:56
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21 July 2019, 09:18 door Grey240Polar.)
Vanwege de nogal grote gaten heb ik de restanten van de afschermplaten (edit: stofplaten) van de voorremmen zoveel mogelijk verwijderd.
Het lukt me vooralsnog niet om de bouten van deze platen te lossen. Vastgeroest - natuurlijk - maar ook zijn de schroefkoppen grotendeels weggeroest.
Hoe bezwaarlijk is het om gewoon zonder deze afschermplaten te rijden?
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Topics: 36
Weet ik niet maar ze zitten er niet voor niets. Worden stofplaten genoemd dus ze zullen wel een functie hebben. Het is overigens geen verplichting om ze erop te hebben voor de apk.
Topics: 60
21 July 2019, 09:14
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 21 July 2019, 09:27 door Grey240Polar.)
Zoals ze eruit zagen waren de functies stof verzamelen en wegroesten...
Het is me inmiddels gelukt om m.b.v. een serieuze slagmoersleutel op accu en een of twee maten te kleine doppen op de boutkop gehamerd de boutjes eruit te krijgen. Bij eentje moest ik toevlucht nemen tot het erop lassen van een grote moer voordat ik hem eruit kon draaien. En wat schetst mijn verbazing: niks vastgeroest op de schroefdraad, het was voornamelijk borglak die het me moeilijk maakte!
Ik heb nu iig de mogelijkheid om nieuwe stofplaten te monteren. Ik moet sowieso gaan shoppen voor nieuwe schijven want de dikte die ik meet is een kleine mm dunner dan toegestaan (oeps).
Er viel me nog een soort van "after thought" plaatje op (
1272102) dat uiteraard ook al grotendeels vergaan is. Dit plaatje zie ik niet op alle tekeningen terug. Zoals het eruit ziet is heeft dit ding amper een functie en ik overweeg nu om alleen de grote stofplaten te vervangen.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47