Topics: 14
Ook ik heb een 240 uit '93 met instructieboekje.. Echter zie ik nergens staan dat het lampje onmiddelijk uitgaat als je voor de eerste keer de rem intrapt. Die hoort direct uit te gaan zodra je de motor gestart hebt. Ik vermoed dat het een aardingsprobleem is en anders een spanningsverschil in een van de lampjes..
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Topics: 46
Gideon schreef:Ook ik heb een 240 uit '93 met instructieboekje.. Echter zie ik nergens staan dat het lampje onmiddelijk uitgaat als je voor de eerste keer de rem intrapt. Die hoort direct uit te gaan zodra je de motor gestart hebt. Ik vermoed dat het een aardingsprobleem is en anders een spanningsverschil in een van de lampjes..
En zo werkt het ook bij mijn 90-er maar wellicht zijn er toch verschillen.
Nu heb ik naar aanleiding van het probleem wat ik had gezocht op het Internet en las dat de sensor zelf ook nog wel eens problemen geeft. Draai er eens een achterlicht uit en kijk of het waarschuwingslampje brandt.
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
Topics: 67
Robert schreef:@Ben: is er dan bij jou een lampje stuk of heb je ook een 245 met een eigen willetje?
Alle lampjes doen het dus ik denk dat het lampje gewoon voor zichzelf begonnen is.
De vorige eigenaar van Blackbird had ook al zitten zoeken maar het euvel niet gevonden.
Misschien kom ik er nog eens achter. ik schrik er inmiddels niet meer van
Topics: 3
We hebben deze discussie al eens eerder gehad. Bij sommigen gaat het kapotte-lampje-lampje branden bij contact aan, gaat uit na het starten, en bij sommigen blijft het lampje branden tot je de eerste keer op de rem trapt. Wellicht heeft Volvo gewoon twee verschillende systemen gebruikt? Andere mogelijkheid: als je daylight running lights hebt, gaan de achterlichten meteen branden zodra je de motor start. In dat geval zou het kapotte-lampje-lampje dus ook meteen na het starten uit moeten gaan (mits natuurlijk de verlichting OK is). Zonder daylight running lights zou het lampje pas uitgaan als je ofwel op de ram trapt ofwel verlichting aandoet.
Topics: 27
Dat kan best wel eens kloppen. Ik heb een Duitse 240 zonder Daylight Running Lights en bij mij gaat het lampje inderdaad uit nadat ik de eerste keer de rem heb ingetrapt (klopt ook volgens mijn Duitse instructieboekje.........) ;D
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
Topics: 67
Precies. In alle Volvo's die ik heb gehad was het hetzelfde.
Starten en lampje blijft branden. 1x op de rem en het lampje gaat uit.
Topics: 289
volgens mij het zelfde "systeem" als de oude Landrover , zodra je door in te trappen het vacuum ad andere kant van die testschakelaar opheft gaat ie uit..
Topics: 13
Ben je nu niet in de war met de remcircuitbewaking?
`88 245, B230K, M47
Topics: 289
bij de Landrover zat dat meen ik op de bekrachtiger aangesloten, iig niet op de hrc..