19 June 2010, 17:06
Laat ik me voorstellen Ik ben Pepijn, een liefheber van oude auto's en van Volvo en Rover in het bijzonder. Ik ben begonnen met Rovers te restaureren. Die zijn veel mooier dan dat ze goed zijn. Volvo heeft beide. De laatste jaren heb ik voornamelijk Volvo's gereden 700 en 900 serie. Daarnaast ook nog een 850 sedan en nu een V70 classic Turbo van het eerste modeljaar. Die rijd ik nu dagelijks voor mijn werk. Naast de V70 hadden we een twingo gekocht die nu helemaal weer up to date is ( nieuwe waterpomp, carterpan subframe en radiateur) maar toch te klein gebleken. Deze gaat er dus weer uit en de keuze is toeb gevallen op de 245 een oervolvo, in mijn ogen. Na verschillende 245 te hebben gereden mocht ik ook in de abbabak rijden. Die reed en rijdt echt bijzonder goed en stuurt werkelijk fantastisch! Het is zoals jullie wellicht al wel weten een 265 automaat omgebouwd naar 245 met 23e blok en een m46 bak ipv de w71 automaat die er eerst achter zat. Zelf vind ik het wel jammer dat de automaat er niet meer bij zit die had ik er graag weer onder gezet maar goed dat is voor latere zorg. Verde was het rijgedrag erg goed natuurlijk ook dankzij de zorg van de vorige eigenaar die er kortere sportveren voor heeft op gezet in combinatie met instelbare koni's voor. Achter een sper diffrentieel met op lucht bedienbare hoogteverstelling.En natuurlijk dat fantastische open dak tot op de achterbank!
Ik ben van plan deze auto te vertroetelen en hem langzamerhand weer in heel goede staat te maken. Er is dus al een klein to do lijstje gekomen:
Kleppen stellen
distributieriem vervangen
Honderek plaatsen
Dakspoiler plaatsen
Lederen Interieur opknappen.
Originele komplampen weer plaatsen.
Uitlaat vervangen door een stillere
APK
Ik houd jullie op de hoogte!!
Ik ben van plan deze auto te vertroetelen en hem langzamerhand weer in heel goede staat te maken. Er is dus al een klein to do lijstje gekomen:
Kleppen stellen
distributieriem vervangen
Honderek plaatsen
Dakspoiler plaatsen
Lederen Interieur opknappen.
Originele komplampen weer plaatsen.
Uitlaat vervangen door een stillere
APK
Ik houd jullie op de hoogte!!