Topics: 84
En hoe zijn de pakkingen vd uitlaat er aan toe? Dat wil ook wel knetteren. Als de auto in D zet met de rem en handrem erop kan je hem aardig testen onder belasting. Niet te lang (5-10 seconde) want de automaat vindt dat niet geweldig.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 116
Uitlaat lijkt goed maar een ietwat roestig. Hij knetterd niet trouwens hij roffelt (net zoiets als boxeren ;D ) klinkt in mijn oren alsof hij op drie benen loopt.
Beetje als een Kever dus. Tussen de kop en het uitlaatspruitstuk zitten 4 pakkingen, en van spruitstuk naar voorpijp weer ÃÃn. Druk de uitlaat dicht met een stevige prop, dan hoor je alle lekken sissen en pruttelen.
Ontstekingsdelen zou ik ook zeker nalopen, zelfs al zijn ze gisteren net vervangen.
Met ontstekingsdelen bedoel je: rotor, verdelerkap, bougiekabels? Kost de kop niet dus gewoon maar weer vervangen?
Topics: 22
Jeroen V schreef:...
Gekke van de drie cilinders is dat als ik de auto in P of N zet en dan flink gas geef er niets aan de hand is. Alleen als ik daadwerkelijk rij en de 40 nader begint het boxeren (ga patent aanvragen op dit woord
) weer.
Dan zou ik de timing en vervroeging eens goed nakijken. Staat de distributie wel goed?
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Zal ik nazien, ik heb donderdag pas weer tijd om te kijken dus probeer tot die tijd zoveel mogelijk tips te ontvangen dan kan ik die in enen implementeren
Het wil nog niet echt lukken! Hij blijft bokkig rijden voelt niet echt ok.
Kan het zijn dat er een beetje koelvloeistof door de inlaatpakking lekt en in de cilinders terecht komt. Zou dit het bokkige karakter kunnen verklaren?
Zou het ook aan de afstelling van de carb kunnen liggen?
Gekke is dat het van het een op andere moment opgekomen is en de laatste tijd is alleen de carb vervangen en deze ging prima voor ongeveer een week.
Rotorkap, rotor bougiekabels zijn in orde iig.
Weet het even niet meer. Alle tips zijn welkom!
Topics: 78
Laatste tankbeurt gedaan bij "Tinq" soms?
Heb ik met de Ama wel last van .Na een Tinq-beurtje ging ie lekker inhouden ,onregelmatig rond en net zolui als twee andere.
Dacht even nog dat ik diesel had getankt ;D....
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Ja zo'n lekje is mogelijk. De pakking kan je wellicht opnieuw monteren maar dan met een heel klein beetje vloeibare pakking rond de gaten voor het koelwater.