Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
Wel leuk hà 1997 1979.
Ik maak binnenkort meer foto's van het project, en zeker betere, had mijn camera niet bijdehand.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Een eeuwige bron van vreugde, die bedrading. Maar er zit natuurlijk nogal wat overbodige draad in zo'n kabelboom. Het enige wat je voor die motor nodig hebt uit de middenconsole is het brandstofpomp relais en misschien nog een zekeringetje, toch? Dan nog alle sensordraden uitgraven tot de ECU's en je bent klaar.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
ja inderdaad marc, zit veel rommel tussen. abs zijn alleen al 15 draden even uit het hoofd...
labelen is het belangrijkste...
Berichten: 478
Topics: 5
Lid sinds: Mar 2008
En wat ga je met die (als ik het goed zie) M90 doen? :
760 | Groen | Snel
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
Daar moet je Carlo VOMD even over aanspreken.
Heb alleen het complete blok, elektra spul en G2 installatie gekocht.
Het plaatwerk is ook nog erg netjes, je zou maar iets nodig hebben
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
bakkie is een PERFECT bakkie en zit voorlopig nog in de auto. zal er over een paar weken naast liggen, misschien eerder. heeft geen haast. meer info via mail of telefoon
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
Zeker een prima bak!
Heb er mee gereden en had hem ook graag ingebouwd.
Maar ikzelf vind dat een 264 met automaatbak moet zijn.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
lees: geen turbogat. ik ben zuurstar een t4 aan het aanpraten ;D ;D ;D
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
242-turbo schreef:lees: geen turbogat. ik ben zuurstar een t4 aan het aanpraten ;D ;D ;D
Tja zijn er nog grotere dan een t4 die op het spruitstuk zouden passen, wat er nu op zit is wel erg braaf 8)
Zal ook een grotere inter cooler moeten hebben, anders heeft het nog geen zin.
Wel leuk z'n sloep met turbo ja toch!
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
Funsdaf schreef:Zuurstar schreef:Moet ook de steun van mijn automaatbak veranderen en bak bediening/ aandrijfas veranderen.
Heb nu een BW 71 bak, dacht een bw 55 maar is dus een bw71 AW71 dus
Heeft er iemand op dit forum al eens een 6 cilinder vv voor een 4 cilinder met behoud van zijn automaatbak?
Het betreft een 264 uit 79' en bij een PRV zit de bak dus verder naar voren en moet dus naar achteren
De bak die van de 6 cylinder af komt past niet op de 4 cylinder. Het belhuis is anders. Je kunt dit belhuis wel om zetten, maar je kunt ook gewoon een AW71 van een 4 cylinder zoeken, die zijn er genoeg. (belhuizen van een 6 cylinder zijn veel zeldzamer).
Steun van de automaatbak kun je waarschijnlijk zo verplaatsen, zitten genoeg gaten in het chassis. Maar de steun van een 4 cylinder is wel anders dan van een 6 cylinder. Maar dat is even de vraag welke steun ze gebruikt hebben met de ombouw van BW55 naar AW71 in het verleden.
kortere aandrijfas kun je waarschijnlijk zo vinden voor de 4 cyl. Anders kan ik de as wel voor je inkorten en ballanceren.
Ook opletten of je olieleidingen nog lang genoeg zijn, die zijn bij de AW71 ombouw al verbogen waarschijnlijk.
Schakelstang kun je gewoon inkorten (doorslijpen en weer aan elkaar lassen). Of een zoeken van een 4 cyl aw71.
Bedankt voor de bruikbare info.
Goede update van je site!
Leuke hebbedingetjes
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard