Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
242-turbo schreef:Zuurstar schreef:DopdeDouwer schreef:Jullie hebben beide hetzelfde idee:
http://volvolvo.nl/smf/index.php/topic,7624.0.html
Zag het net ook! en heb ook al ge antwoord, leuk toch! 
ik dacht dat jij tijd tekort had voor zo'n project....
Ach ja wat is tijd, doe alles gewoon tussendoor.
Kan toch niet op mijn krent zitten en techniek is mijn grootste passie, was 10 toen mijn eerste brommermotor uit elkaar ging.
Heb in het verleden ook heel wat gestrande motorfiets projekten in kratjes gekocht en ze weer gereanimeerd.
Best jammer dat de 200 serie zo zwaar is anders had ik er een motorfiets blok in gehangen ;D
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
In de 264 zit natuurlijk een PRV en nu lijkt het me erg makelijk om er een modernere versie van een Renauld in te hangen.
Liefst eentje met een turbo natuurlijk ;D
Best leuk een 3 liter turbo PRV en gelijk een stuk moderner.
Een PRV is een PRV of zie ik dat verkeerd, de bakken van Volvo zullen deze passen op een 3 liter safrane blok?
dit lijstje kwam ik tegen:
PRV powered automobiles
PRV engine in a DeLorean
The dates following each entry denote the introduction of a PRV V6-equipped model
Alpine A310 (October 1976)
Alpine A610 (1991)
Alpine GT/GTA (1984)
Citro�n XM (1989)
DeLorean DMC-12 (1981-1983)
Dodge Monaco (1990-1992)
Eagle Premier (1988-1992)
Helem V6
Lancia Thema (1984)
Peugeot 504 coup�/cabriolet (1974/1975)
Peugeot 505 (July 1986)
Peugeot 604 (March 1975)
Peugeot 605 (1990)
Renault 25 (1984)
Renault 30 (March 1975)
Renault Espace
Renault Laguna
Renault Safrane
Talbot Tagora (1980)
UMM Alter II (90's)
Venturi (all models)
Volvo 242GLT/6/244GLT/6/245GLT/6c/262/262C/264/265 (October 1974)
Volvo 760 GLE (February 1982)
Volvo 780 (1985)
Volvo 960 (rare 1991 models)
[edit]PRV engines in racing
Alpine A310 V6
Fouquet buggies
Peugeot 504 V6 Coup�
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
haha, rol je van het ene probleem in het andere. ik ken iemand met zo'n blok van een lancia thema 2800cc prv in een 265, die kan niet aan onderdelen komen zoals spanrollen oid!
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Ik herinner me van een tijd geleden dat iemand hier op het forum een PRV Alpine Turbo blok had gekocht om in z'n 264 te leggen.
Maar ik heb nadien niets meer erover gelezen.Ben wel benieuwd of deze persoon nog iets met het blok heeft gedaan....
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
jos245 schreef:Ik herinner me van een tijd geleden dat iemand hier op het forum een PRV Alpine Turbo blok had gekocht om in z'n 264 te leggen.
Maar ik heb nadien niets meer erover gelezen.Ben wel benieuwd of deze persoon nog iets met het blok heeft gedaan....
haha, dat klopt. dat is twee jaar terug en was voor in een 262 of 265. komt uit dordt
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
242-turbo schreef:jos245 schreef:Ik herinner me van een tijd geleden dat iemand hier op het forum een PRV Alpine Turbo blok had gekocht om in z'n 264 te leggen.
Maar ik heb nadien niets meer erover gelezen.Ben wel benieuwd of deze persoon nog iets met het blok heeft gedaan....
haha, dat klopt. dat is twee jaar terug en was voor in een 262 of 265. komt uit dordt
Ikzelf vind het niet z'n rare swap, en vriend van me heeft er Ã
Ã
n,gehad, echt een beest!
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 1.191
Topics: 42
Lid sinds: Nov 2006
DopdeDouwer schreef:De 6-cilinderblokken staat niet echt bekend om hun zuinigheid. (ja ik bedoel de 6-in-lijn).
Misschien kan je er beter een zuinige TDI of een kleine turbo motor inhangen. (maar dan ga je wel erg ver met non-original)
6 In lijn zijn best zuinig. De 245 loopt 1 op 7,3 de 965 1 op 6,8 (beide op lpg en bij korte stukken),...
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
Postma 245 GL schreef:DopdeDouwer schreef:De 6-cilinderblokken staat niet echt bekend om hun zuinigheid. (ja ik bedoel de 6-in-lijn).
Misschien kan je er beter een zuinige TDI of een kleine turbo motor inhangen. (maar dan ga je wel erg ver met non-original)
6 In lijn zijn best zuinig. De 245 loopt 1 op 7,3 de 965 1 op 6,8 (beide op lpg en bij korte stukken),...
Wat verbruik betreft is er niet veel verschil met de 2,7l die er nu nog in licht.
Doet nu ook 1 op 5 tot 1 op 8 op benzine, maar met die nieuwer blok heb je wel meer vermogen plus dat je een LPI installatie kan toepassen.
Wat ook weer al zijn voordelen heeft.
Als ik het mis heb hoor ik dat graag, alle info is welkom, daar is het natuurlijk een forum voor.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Zuurstar schreef:[quote=242-turbo ]
[quote=jos245 ]
Ik herinner me van een tijd geleden dat iemand hier op het forum eenPRV Alpine Turbo blok had gekocht om in z'n 264 te leggen.
Maar ik heb nadien niets meer erover gelezen.Ben wel benieuwd of deze persoon nog iets met het blok heeft gedaan....
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
jongens, controleer je post als je geciteerd hebt! misschien had jos wel iets belangrijks te melden ;D