Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dubbele SU HS6 op B20A
#11
In afwachting van het antwoord van BCCP heb ik contact gehad met Ben Flierman van Tinustechniek, en hij heeft me aangeraden met de KN te beginnen, en mocht dat niet lopen aan de hand van of te arm of te rijk verder te proberen.

Mocht ik meer weten of resultaat hebben zal ik het voor de volledigheid hier nog posten.

Rob, zou jij me nog kunnen laten weten of je wel of geen vacuumvervroeging gebruikt?
Antwoord
#12
Nope, ik heb geen vacuumvervroeging.
Loopt mooi op LPG,

-Bougies BP6ES, 0.6mm.
-Ontstekingstijdstip 15 graden.
-CO 0.9%.
-HC 59ppm

Wel met een Velleman kitje btw Smile
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#13
Ondertussen is het omzetten achter de rug, en hoewel ik veel problemen voorzag bleek het een eitje. Alle moeren waren zonder noemenswaardige moeite te verwijderen, alles kwam direct los, en toen eenmaal alles geplaatst was liep de auto vrijwel gelijk, zowel benzine als LPG. Die nachtmerries wat betreft afstellen van deze setup zijn dus volledig achterwege gebleven ik vraag me af waarom zovelen deze conversie afraden.

Uiteindelijk ben ik voor de originele B20B naalden gegaan, type KN, en deze leveren redelijke prestaties. Op de snelweg kom ik prima mee, alleen lijken ze iets te rijk bij volledig op het gas bij hogere snelheid (125+), de auto begint dan duidelijk in te houden. Maar aangezien ik voornamelijk op gas rijd en het probleem zich pas bij (te) hoge snelheden voordoet levert dat niet echt een probleem op. Wellicht vervang ik de naalden nog eens met naalden met een iets armere top.

De afstelling op gas is perfect. Afstelling benzine is niet perfect maar goed genoeg. Stationair op benzine is niet volledig synchroon en iets te laag in de toeren, maar dat is prima met de fast-idle (choke) op te vangen. Bij het rijden nergens last van en loopt de motor prima.

Het geluid is een hele verbetering, optrekken iets feller (zou natuurlijk tussen de oren kunnen zitten...) en het plaatje hartstikke mooi. Al met al geslaagde operatie die ik niemand zou afraden.
Antwoord
#14
Daan, hartstikke mooi, maar laat ons ook meegenieten. Foto's ;D
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B20A - carburateur afstellen Latten 7 4.139 6 November 2022, 16:33
Laatste bericht: Jambon
  dubbele carburateur pieter2 7 4.073 17 December 2020, 19:32
Laatste bericht: pieter2
  Dubbele brandstofpomp B230FK ombouw TeunTimmermans 6 4.924 21 May 2020, 12:58
Laatste bericht: Dopski
  Dubbele su carburator b20 Rob d 3 3.382 1 August 2018, 17:51
Laatste bericht: Dopski
  Olie druk lamp werkt niet, Volvo 145, B20A RonaldD 3 4.733 11 December 2016, 22:33
Laatste bericht: RonaldD
  Motor snel oververhit B20A Volvo 145 - koppakking of koelvloeistof? RonaldD 22 22.190 28 November 2016, 10:26
Laatste bericht: Marc1970
  Ontsteking b20a lenlux 2 3.008 20 November 2015, 09:55
Laatste bericht: Marc1970
  V140 (1974) motorswap, van B20F maar B20a fvz144 5 6.557 30 April 2015, 09:13
Laatste bericht: Marc1970
  Nokkeras B20A vs B20E. Madman 13 9.075 27 September 2014, 17:57
Laatste bericht: Jerry
  koppakdichting B20A hero 5 4.413 15 December 2013, 21:46
Laatste bericht: hero

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)