Berichten: 9
Topics: 2
Lid sinds: Sep 2006
Hallo
Ik heb een volvo 244 2.3 1983, een jaar geleden gas ingebouwd door specialist in brabant.
Vervangen onlangs: bougiekabels, bobinekabel, bougies, verdelerkap en rotor en luchtfilter.
Ook de 2 aansluitslangetjes van de vacuumversterker naar luchtfiltertoevoer vernieuwd.
Koelvloeistof is op niveau.
Nu heb ik het volgende probleem:
Wanneer ik smorgens start gaat dit zonder problemen, maar wanneer ik ga houden en gas geef dan houdt hij in, alsof hij geen brandstof krijgt. Wanneer ik dan vaart minder voor een kruising valt de motor helemaal uit. Dan wil hij ook niet meer meteen starten. Heb al een paar keer stilgestaan op een kruising

Wanneer de motor eenmaal warm is loopt hij wel goed, zonder problemen.
Zoals je hierboven ziet heb ik al van alles vervangen om het probleem op te lossen, maar heb nog steeds hetzelfde probleem.
Wie heeft er enig idee wat dit kan zijn en wil mij helpen met zoeken naar een oplossing?
Groetjes
Leo
Kom ook eens kijken op mijn site: volvo244.nl.<br />Heb je zin om ook op deze site te schrijven, laat het me gerust weten.
Berichten: 57
Topics: 10
Lid sinds: Jan 2007
Heb je de choke er wel opstaan?
Berichten: 9
Topics: 2
Lid sinds: Sep 2006
Hij is -heb ik me laten vertellen- uitgerust met automatische choke,
het is een injectiemotor.
Zou de autochoke kapot kunnen zijn/
en zo ja, is dat via een relay?
Kom ook eens kijken op mijn site: volvo244.nl.<br />Heb je zin om ook op deze site te schrijven, laat het me gerust weten.
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
volgens mij, en dat weet ik van een carburateur auto, heb je bij LPG geen choke nodig, LPG is al gasvormig en nog meer lucht zou niet werken. Wat voor mijn gevoel wel nodig is, is voorverwarmde lucht tijdens de "koude" periode. Bij mijn oudere auto zit daarvoor een "hotspot" tegen de uitlaat. voor het luchtfilter zit een klep met bi-metaal die er voor zorgt dat eerst de langs de uitlaat stromende en verwarmde lucht wordt aangesproken en zodra de uitlaat heter wordt gaat het klepje een andere stand aannnemen zodat ie meer lucht vanaf de voorzijde van de auto pakt.
Ik heb ooit met een sportfilter gereden en daar zit geen voorziening op wat zoveel beteknde dat de carburateur zelfs bevroor als het maar onder 5 graden buitentemp zakte.
In jouw geval heb je de koude LPG + koude buitenlucht, ik stel me voor dat er op een latere injectiemotor ook ergens een voorverwarmconstructie zit die wellicht niet werkt..?
Berichten: 9
Topics: 2
Lid sinds: Sep 2006
Hmmm, ik kan daar niets over vinden, is er iemand die hier iets over weet?
Kom ook eens kijken op mijn site: volvo244.nl.<br />Heb je zin om ook op deze site te schrijven, laat het me gerust weten.
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Hoe zit het met de garantie (was dat bij v Orsouw?) , ik zou ook even bellen en het probleem voorleggen ipv te piekeren over een jonge installatie. Een beetje monteur met verstand van z'n spullen zal een "oh dan is het dat" antwoord kunnen geven. Kan zomaar een afstelling zijn die met een schroevendraaier wordt opgelost. En als je r niet ver vandaan zit gewoon r langs.. en vergeet je factuur niet..
Berichten: 9
Topics: 2
Lid sinds: Sep 2006
het probleem is helaas niet alleen bij lpg, ook bij benzine.
Koude motor start goed, dan rijd ik weg
geef ik gas bij en valt hij terug...neem ik een beetje gas terug dan komt hij weer op.
laat ik gaspedaal los slaat hij af en wil dan niet meteen weer starten,
startmotor draait wel goed dan, maar het is net alsof de brandstoftoevoer even is afgesloten...
(Gasinstallatie is trouwens ingebouwd door HPO autogassystemen oostelbeers)
Kom ook eens kijken op mijn site: volvo244.nl.<br />Heb je zin om ook op deze site te schrijven, laat het me gerust weten.
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
het probleem is helaas niet alleen bij lpg, ook bij benzine.
Koude motor start goed, dan rijd ik weg
geef ik gas bij en valt hij terug...neem ik een beetje gas terug dan komt hij weer op.
laat ik gaspedaal los slaat hij af en wil dan niet meteen weer starten, toch eens kijken naar de inlaatlucht, als ie niet meteen wil starten betekent dat naar mijn inzicht dat ie ut "platselijk" erg koud heeft, net als letterlijk het ijsklompje in mijn carb destijds, dat ontdooit weer en srt ie weer. Totdat de boel op temperatuur is en dan heeft ie de warme lucht niet meer nodig..startmotor draait wel goed dan, logisch, hij heeft al gelopen en bijgeladen, je hebt nu geen 12V maar iets van 13,5 in je accu zitten en draait de startmotor sneller.., , maar het is net alsof de brandstoftoevoer even is afgesloten... zie boven...
(Gasinstallatie is trouwens ingebouwd door HPO autogassystemen oostelbeers) [b]Ok, maar je hebt ut ook op benzine, dan zijn beide systemen hoogstwaarschijnlijk in orde, kijk ff of je zo'n klepje in je luchtinlaat hebt, zo niet dan heeft een E motor een andere manier van warme lucht binnenhalen en moet r nu iemand die daar verstand van heeft ff antwoord geven, kan nooit veel zijn. Zit r zo'n geribbelde aluminium buis op de motor en zit ie nog op z'n plek, niet afgescheurd...??
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Ga er vanuit dat het kjet is.
Luchtweger die zwaar loopt?
Lijkt er op dat de "pannekoek "de boel afsmoort.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 9
Topics: 2
Lid sinds: Sep 2006
Ga er vanuit dat het kjet is.
Dit begrijp ik niet.
Luchtweger die zwaar loopt?
Dit begrijp ik helaas ook niet
Lijkt er op dat de "pannekoek "de boel afsmoort.
deze begrijp ik helemaal niet
Kom ook eens kijken op mijn site: volvo244.nl.<br />Heb je zin om ook op deze site te schrijven, laat het me gerust weten.