Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HELP ! LPG-schakelaar doet raar.
JA inderdaad voor mijn accu vrees ik intussen ook.
Maar dat alleen zou het op hol slaan van de lpg schakelaar niet verklaren; en ik denk ook dat de startmotor dan wel , zij het moeizaam, enkele slagen rond zou maken.
Maar dat deed hij dus voor 2 dagen niet en ook niet met startkabels. Nog geen kik zelfs.
En de lampjes op de lpg-schakelaar bleven uit.
De dashbordverlichting is trouwens nog steeds uit.

Ikdenk dat het een kombinatie van problemen is. Tenzij de lpg-module ook een signaal van/naar de startmotor stuurt/ontvangt. Dan zou die losse fiche aan de startmotor toch voor de gezamelijke problemen hebben kunnen zorgen. Maar dat heb ik niet durven uitproberen vandaag. Ik was al blij dat ik hem eindelijk weer draaiend had, zodat hij zonder grote kosten/risico's bij de dealer kon geraken.

Iemand een idee of de lpg-module een signaal van/naar de startmotor stuurt/krijgt?

Antwoord
Wellicht dat die extra draad aan de startmotor voor de spanningsvoorziening van de LPG schakelaar dient.
Slecht contact betekent dus wel/niet/wel/niet/wel/niet werken van de module ...

Dit zal je probleem geweest zijn!

(zat ik er toch niet ver naast met mn massa probleem :-) )

Welk merk en type schakelaar heb je?
Op welke pool zitten die draden van je startmotor?
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord
Goed bezig!
Mooi dat ie het (eindelijk) weer doet!
Wat voor blok ligt er in?
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord
Sorry had m'n update even gewist.

Ben hem namelijk enkele weken geleden terug gaan ophalen bij de dealer, die er verder ook niets meer aan kon vinden.
Maar de problemen bleven daarna maar terugkomen.
Vandaag nog alle fiches eens nagelopen. Accu laten nameten: te weinig ampèrage (en volgens mij soms kortsluitingen; kan dat?) Accu vervangen en enkele dagen geleden de zekeringhouder in de cola gestoken voor 48 uur. Ook de stekkers van de brandstof en lpg-computer zaten te wakkel/los.

Na dit alles doet hij het terug van de eerst tik. Op LPG toch.

Nu nog op benzine aan de praat krijgen. Maar dit is al een langaanslepend probleem en ik rij normaal nooit op benzine. Maar deze winter tot de conclusie gekomen dat hij bij -20 toch ook maar beter op benzine kan starten. Vandaar morgen de benzinefilter eens onder de loupe nemen.

Motor is een B230F.
Antwoord
Ik had ook een probleem met de lpg instal. het geheel kreeg geen stroom. Had idd met kortsluiting te maken. Bij mij zat dat in de kentekenverlichting. LPG is op deze zekering aangesloten. Dus misschien even het elektrisch systeem achter de bewuste zekering nalopen.

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Dim verlichting doet het niet - OPGELOST - Boet 2 1.821 17 November 2022, 18:11
Laatste bericht: Boet
  Ruitenwisser schakelaar Ruud245 12 7.392 22 August 2020, 08:09
Laatste bericht: Grey240Polar
  Aansluiten schakelaar elektrische spiegels Ijsbrand84 3 4.400 9 June 2020, 21:15
Laatste bericht: Arjan.
  Startmotor doet vreemd Nicolaas H 3 3.379 24 August 2018, 00:59
Laatste bericht: Nicolaas H
  Groot licht schakelaar ? JaapV 14 14.349 12 July 2017, 20:57
Laatste bericht: A_A
  Ruitenwisser doet vreemd sandstra 7 5.874 8 July 2016, 19:23
Laatste bericht: hugo
  aansluitschema schakelaar Volvo 240 voor mistlamp/verstralers dwarswind 2 4.555 22 March 2016, 09:53
Laatste bericht: dwarswind
  Hoe de mistlamp (achter) schakelaar vervangen? martien van moorten 4 4.833 5 December 2015, 00:14
Laatste bericht: martien van moorten
  vraagje: hoe een schakelaar aansluiten bij verstralers?! Claus 11 16.124 7 March 2014, 17:20
Laatste bericht: Dopski
  rechterachterlicht doet het soms niet, na enige tijd weer wel Claus 14 12.412 9 July 2013, 19:13
Laatste bericht: Peter245

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)