Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HELP ! LPG-schakelaar doet raar.
Ik heb een probleem met mijn schakelaar van de LPG/benzine (denk ik)

Bij het starten tikt hij een seconde of 2 snel aan en uit en blijft dan uit.
De motor wil dan helemaal niet starten. De startmotor zelfs niet.
Op het lpg knopje staat geen groen en geen rood lampje.

Het is wel een 240 met automaatbak.

Ik heb het knopje al eens vervangen met een goed exemplaar. Ook de regelunit van de lpg (zwart doosje) achter het handschoenkastje vervangen met een werkend exemplaar. Maar bleef allemaal hetzelfde.

Iemand een idee?
Antwoord
als de startmotor zelfs niet loopt denk ik dat het weinig met de lpg te maken heeft maar eerder met de kontakten aan je selectorhendel die ervoor zorgen dat je alleen in N en P kan starten.(sommige merken alleen P)
je moet eens proberen starten en terwijl je dat doet een tikje tegen de selectorhendel geven, grote kans dat hij dan start.

grtz ziggy
Antwoord
wat tikt er 2 seconden?
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord
Hetgeen 2 seconden aan en uit tikt is de lpg/benzine -startknop (lampje aan en uit) en ook hoorbaar in de zwarte module achter het handschoenkastje (getik).

Met de selectorhendel bedoel je de pook van de automaatbak?
Zit er trouwens nog ergens een relais die het starten in P en N regelt?
Antwoord
Niemand? Ik heb namelijk geen zin in een weekje met de bus Sad Sad Sad
Antwoord
Selector handel is inderdaad die stok waar je je automaat mee bediend.

Verder heb ik ook geen benul moet ik eerlijk zeggen ...
Getik zal een relais zijn die niet overtuigd word om om te schakelen, wellicht een tekort aan spanning ...
Hoe is je boordspanning? En dan niet op de accu, maar aan boord?
Massakabels allemaal in orde ...

Ik zou persoonlijk die kant op gaan denken!

Betreft die P en N moet je eens op het forum gaan snuffelen, ik heb er dacht ik wel eens iets over gelezen!

Hoor je wel een tik van het relais van de startmotor?
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord
Ja nou 2 dagen geleden is eerst mijn dashbordverlichting uitgegaan. Maar ik dacht aan een defect lampje. Zou dat op een spanningstekort kunnen wijzen? Hoe meet ik dat?

Massakabels aan de accu controleren bedoel je?
startmotorrelais zal ik morgen eens op letten. Waar zit dat relais trouwens?

Ivm die selectorhendel zal dat morgen ook eens proberen. Maar als het dat is zou het een defecte handel betekenen? Komt dit wel meer voor ? Had ik nog niet van gehoord dat die dingen stuk gaan. Is dat te repareren?

Alvast bedankt voor de reactie.
Antwoord
heb je misschien een kapotte zekering??

Wel een apart probleem, ik zie weinig verband tussen de niet werkende lpg-schakelaar en de startmotor die niet ronddraait. Ik zou zeggen dat de oplossing vd niet-werkende startmotor ivm slecht contact vd automaatselector niets te maken heeft met je lpg schakelaar, dus dat is het ws. niet.

Dat je dashboardverlichting net nu is uitgevallen, is wel heeeel toevallig. Zou weer de kapotte zekering kunnen zijn. LAstig...
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Vandaag enige vooruitgang geboekt.

Alle zekeringen eens goed schoongemaakt.
Verder bleken er bij de accu wat draadjes los te hangen aan de "-"pool. Wat zeker al wat vermogensverlies gaf. Zeker gezien de grote hoeveelheid stuifsneeuw onder de motorkap.
Maar de oorzaak (waarschijnlijk) was een slecht contact aan de startmotor. Daar zat een fiche niet goed geklemd. Er zaten trouwens 2 draadjes op: ÃÃn originele die ergens van het contact komt en ÃÃn bijgelegde die uit de richting van de lpg-modele ging. Ze zaten samen (slecht) vastgemaakt aan een klemmetje van de startmoter.Kan dit de rare combinatie van problemen verklaren?
Hierna wilde hij , zij het zeer moeizaam, toch starten met startkabels Al kan dat moeizame ook aan de de intussen gare batterij gelegen hebben.
Voor de zekerheid draaiend gelaten en op de parking van de dealer gaan zetten voor nametingen.

Een hele rit trouwens naar mijn dealer; en JA HOOR daar aangekomen met intussen bijgeladen batterij en goed opgedroogde motorruimte startte hij probleemloos.
Goed we zullen zien wat de dealer er van maakt in de loop van de week.
Antwoord
Ik zou de accu ook even met een accutester laten doormeten.
Een matige accu zorgt met dit koude weer ook vaak voor startproblemen.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Dim verlichting doet het niet - OPGELOST - Boet 2 1.821 17 November 2022, 18:11
Laatste bericht: Boet
  Ruitenwisser schakelaar Ruud245 12 7.392 22 August 2020, 08:09
Laatste bericht: Grey240Polar
  Aansluiten schakelaar elektrische spiegels Ijsbrand84 3 4.400 9 June 2020, 21:15
Laatste bericht: Arjan.
  Startmotor doet vreemd Nicolaas H 3 3.379 24 August 2018, 00:59
Laatste bericht: Nicolaas H
  Groot licht schakelaar ? JaapV 14 14.349 12 July 2017, 20:57
Laatste bericht: A_A
  Ruitenwisser doet vreemd sandstra 7 5.874 8 July 2016, 19:23
Laatste bericht: hugo
  aansluitschema schakelaar Volvo 240 voor mistlamp/verstralers dwarswind 2 4.555 22 March 2016, 09:53
Laatste bericht: dwarswind
  Hoe de mistlamp (achter) schakelaar vervangen? martien van moorten 4 4.833 5 December 2015, 00:14
Laatste bericht: martien van moorten
  vraagje: hoe een schakelaar aansluiten bij verstralers?! Claus 11 16.126 7 March 2014, 17:20
Laatste bericht: Dopski
  rechterachterlicht doet het soms niet, na enige tijd weer wel Claus 14 12.412 9 July 2013, 19:13
Laatste bericht: Peter245

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)