Berichten: 827
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2005
conrad (.de) heeft deze
http://www.conrad.de/goto.php?artikel=241319
goedkoper dan de 12gr die ik voor E20 heb gekocht.
Ter reparatie heb ik een speld 5 mm krom gebogen en dat voldeed...het vlakke deel van de speld in de verf en op het gebroken deel houden.
Ook heb ik later uitschieters met een roeststift (glasvezelstift) bijgewerkt.
[img][/img]
Berichten: 221
Topics: 28
Lid sinds: Aug 2006
Thanks, gan we die kopen.
245 USA 1982 + <br />Eend uit 1982
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Jambon schreef:ik hoop dat dat past, maar eens navragen bij de ruitenmeneer. B23 in je 140?, ging dat een beetje?
Ik hoop het, dat moet nog gaan gebeuren :-\.
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
ah, keep me posted! Als de B20 op termijn dood gaat moet ie er ook in. Ik heb nog wel pagina van Turbobricks meen ik waar de steunen worden uitgelegd, handige foto's.. maar kan um ff niet vinden..
http://www.turbobricks.com/
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Dat zou errug mooi zijn, ik ga TB even doorspitten.
Edit:
Heb wel wat gevonden, maar die heeft zijn motor rechtop gezet, ik wil hem toch schuin hebben. Voor de geinteresseerden:
http://forums.turbobricks.com/showthread...mounts+140
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
De achterruitverwarming van mijn 242 is ook niet denderend meer. Toen ik de auto na de restauratie ophaalde (waarbij ook de achterruit werd verwijderd en teruggeplaatst), werkte de achterruitontwaseming nog, maar toen ik 'm diezelfde dag wat later opnieuw inschakelde, werkte de helft van de draden niet meer. Dus *ineens*. Misschien een slecht contact / kabelbreuk, als gevolg van het verwijderen/terugplaatsen van de achterruit?
Ik heb er nog geen tijd in gestopt om er naar te zoeken (hoewel ik er wel ÃÂ
ÃÂ
n heb, weet ik niet hoe een multimeter moet gebruikt worden :

). Dus.. ik ben benieuwd ook naar andere ervaringen hier. Ik geloof niet in oxidatie of slijtage van de draden, gezien het probleem van het ene moment op het andere is begonnen..
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Volvo 142 B23 schreef:Dat zou errug mooi zijn, ik ga TB even doorspitten.
Edit:
Heb wel wat gevonden, maar die heeft zijn motor rechtop gezet, ik wil hem toch schuin hebben. Voor de geinteresseerden:
http://forums.turbobricks.com/showthread...mounts+140
jaaa die bedoelde ik, thx, maarruh, laten we hier verder bij het glas blijven!! ben r notabene zelf mee begonnen..
Berichten: 827
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2005
Rubicon schreef:(hoewel ik er wel ÃÂÃÂn heb, weet ik niet hoe een multimeter moet gebruikt worden :
). Dus.. ik ben benieuwd ook naar andere ervaringen hier. Ik geloof niet in oxidatie of slijtage van de draden, gezien het probleem van het ene moment op het andere is begonnen..
Controle met ingebouwde ruit:
- Zorg voor een volle accu, en of tijd om hem later op te laden.
- schakel de bobine uit bij contactpunten(plusdraad eraf)
- schakel ARV in
- meet op 20V DC tussen de 2 contactpunten op de ruit(zijkant, midden)
- de spanning tussen de punten moet dezelfde zijn als de akku op dat moment.
Een ARV is een weerstandsdraad/baan die eigenlijk de stroom kort sluit. De weerstand in de baan is zohoog dat de zekering heel blijft en de draad warmte ontwikkeld.
-Zorg dat 1 kant goed vast zit, gaan nu voorzichtig aan de andere kant op zoek naar spanning.
-Voorzichtig is niet KRASSEN of een punt in de baan duwen !
-Indien je tussen 12v en 2/3 v meet werkt de baan. 0v is kapot
suc6
[img][/img]
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Jambon schreef:jaaa die bedoelde ik, thx, maarruh, laten we hier verder bij het glas blijven!! ben r notabene zelf mee begonnen..
Juist, glas ja. Iemand er al achter of een 240 ruit in de 140 serie past?
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ik ben er altijd van uit gegaan dat dat past (maar ik heb er nog geen ervaring mee). De Volvo 140 en 240 zijn vanaf de voorruit dezelfde auto en Volvo doet zo lang van zijn onderdelen dat zoiets simpels als een achterruit waarschijnlijk van 1967 tot 1993 hetzelfde is gebleven.
Van begin tot eind wordt een rubber gebruikt om de ruit op zijn plaats te houden, alleen de kleur verandert, en hele oude hebben geen achterruitverwarming.
Ik zou zeggen, zoek een 240 achterruit, frommel hem in je 140 en deel je ervaringen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969