Topics: 21
Hallo
Ik heb een volvo 244 gl 1981... Heb en andere motor ingebouwd en de bedrading los gemaakt. De mantel van deze draden waren weg en vergaan.. (wonder dat de oude motor nog liep)
Van af de steker naar bobine en of verdeler. Bobine en verdeler, temperatuur sensor, olie e.d. Kan ik niet meer herlijden. Kan iemand simpel schets maken, van wat waar naar toe gaat????????????
Vast bedankt
Groet Ramón
Topics: 22
Ben zo vrij geweest je het schema toe te sturen, ik hoop dat je er daarmee uitkomt, is wat ouder('76) maar misschien wel bruikbaar.
Volvo is helaas berucht om de slechte kwaliteit van de isolatie van de bedrading. :'(
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Bedankt voor de reaktie..
Maar ik heb een vierkante stekker met zes draden die naar binnen gaan en naar verschillende componenten in de motorruimte.. ik moet weten welke kleurdraad voor functie heeft en naar toe gaat pfffffffffffffff wat een drama...
groet Ramón
Topics: 22
Kleuren staan in het schema bij de draden vermeld, maar 't is inderdaad een leuke puzzel. ;D ;D ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Topics: 38
Hou er rekening mee dat Volvo er een sport van gemaakt heeft om de draadkleuren en volgorde van de diverse stekkers regelmatig door elkaar te gooien!! >
De beste manier om het uit te zoeken is door te kijken waar de draad in de auto naar toe gaat.
Als je zeker weet dat het alleen maar lampjes en metertjes zijn, kun je er ook gewoon 12 volt op zetten en kijken welk lampje of meter een reaktie geeft.
S6
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Nou ben er nog niet uit...
volvo 244 uit 1981 met een B23A motor met contactpunten en carburateur
startmotor... draad geel/blauw gaat naar de hoofdstekker.. Maar het andere contact weet ik niet, naar de bobine?? de rode naar dynamo en accu..
Bobine... + gaat naar de verdeler en daarvandaan naar de hoofdstekker. Maar dan de min??? waar naar toe
Op de carburateur zit een electronische afsluiter... draad blauw/rood gaat naar de hoofdstekker.. Maar blauw weet ik niet ???
Nou hoop ik dat iemand me kan helpen :'( :'(
Topics: 82
Pfff inderdaad. Is je auto modeljaar 1981, dan staat er de letter B in het chassisnummer? Of '82, dan staat er een C.
Op de bobine + komt een draad van het contactslot (via de dikke stekker?), de - gaat naar de verdeler.
De blauwrode draad naar de carb is het belangrijkst, die blauwe gaat verder naar een klepje op het schutbord.
De bedrading op de startmotor kan ik nog weinig van zeggen. Een dikke rooie plus en een kleintje op pin 50 moet voorlopig genoeg zijn om te starten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Wat is schutbord???
Ik heb een bruine draad die zich splits op de verdeler???? Naar de hoofdstekker???
Tjong wat een gepiel zeg pffffff
Heeft niet iemand een 244 staan van 1981 in de buurt van Arnhem :-\ :-\ dan kan ik even onder de motorkap kijken en dan weet ik het ;D ;D ;D
Topics: 107
De mijne is van 1981, maar je had het in je eerste bericht over 1991... :-X