24 April 2005, 11:55
ik rij overigens wel altijd met vriend Stinger, dat geeft een iets veiliger gevoel!
turbodruk
|
24 April 2005, 11:55
ik rij overigens wel altijd met vriend Stinger, dat geeft een iets veiliger gevoel!
24 April 2005, 13:41
ja die heb ik er ook in gehad een ventura maar toen het verboden werd (vondt ik) vond ik het toch een te groot risico om een boete te krijgen dus maar verkocht en voor dat geld een vdo navigatie met los scherm gekocht van een colega
nu raak ik nooit meer de weg kwijt als hij me tenminste niet in de steek laat (ps het navigatie dan he) van morgen toch maar weer een keer de drukmeter er tussen gehangen en nu met vastgezete wastegate kwam hij tot ongeveer 0,70 bar maar als de meter precies op de scheiding geel/rood staat wat is dan de turbodruk is dat toevallig 1bar
Volvo S70R B5234T4 M59
24 April 2005, 19:13
controleer het eens met je meter er tussen.
maar wel ff melden hier he :lol:
24 April 2005, 20:07
eric vermeer schreef:maar als de meter precies op de scheiding geel/rood staat wat is dan de turbodruk is dat toevallig 1bar Was het maar waar! Bij mij gaat de meter tot een kwart rood en geeft dan 0,9 aan. Meer is niet wenselijk zonder verdere aanpassingen, heb ikme laten voorlichten.
24 April 2005, 21:59
maar gaat jou waarschuwingslampje van de turbo dan niet branden
als je meter het rood in gaat of zit die er niet meer op op jou auto
Volvo S70R B5234T4 M59
24 April 2005, 22:13
Mijn auto is uit 1985 en tot nu toe heb ik geen lampje gezien. Ik denk dat het er niet op zit. Wel is het zo dat als de druk heel erg oploopt de motor uit gaat. Dat moet ik eigenlijk nog een keertje zo kortsluiten dat ik nog meer druk kan opbouwen. Maar niet verder dan 1,0 Bar. Nu gaat het tot 0,9 Bar en je merkt dat er og een schepje bovenop kan.
Wel is het raadzaam bij hogere drukken een Blow-Off valve te monteren, dan blijft je turrebo wat langer heel en het geeft een flitsend gesis.
25 April 2005, 08:12
Het blijkt dat er door de jaren heen verschillende dashboard klokkenwinkels gemonteerd zitten in Turbo's. Tenminste dat viel mij op. Dus het kan kloppen dat Wolffmans geen lampie heeft en een andere wel. Ik weet niet hoe dat met de mijne zit. Dat moet ik eens een keer checken.
Zou die turbo druk zowieso hoger kunnen i.c.m. een intercooler? Dit omdat de intercooler zowieso altijd voor een drukverlies gaat zorgen lijkt me dit een logische redenatie... Dus ik zou straks als de intercooler erop zit zowieso de 1 bar kunnen gaan overschrijden als ik het zo bekijk. Maar nu heb ik ook weer gelezen dat de standaard intercoolers van de zijkant uit kunststof bestaan en dat dit spul op kan gaan bollen door de druk en los kan gaan laten van het aluminium. Dus ik denk dat het verhaal alleen op kan gaan indien er een sterkere intercooler en betere slangen (samco) gemonteerd worden. Of zal het allemaal niet zo'n vaart lopen? "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
25 April 2005, 18:05
idd die zijkanten zie je opbollen als je er volledige turbodruk erop zet
maar een beetje meer druk om het stromings verlies door de ic op te heffen is wel gepast.
25 April 2005, 21:14
maar als je de intercooler hebt gemonteerd, dan moet je 't originele slangetje dat de turbodruk meet verleggen naar NA de intercooler, daar meet ie de druk weer correct. Ik zag op mijn metertje toen dat ie inderdaad ietsje minder druk opbouwde en dat weer hersteld uiteraard!
Denk trouwens dat wel of geen hogere turbodruk meer te maken heeft of je koppakking een en ander aankan... ik ga in ieder geval niet verder dan de grens geel / rood.
25 April 2005, 21:20
zet maar eens een meter voor en na de ic
dan zal je zien hoeveel de turbo minder geeft met optrekken en met constant 1 tempo rijden. er zit toch een bepaalde stromings weerstand in zo'n turbo. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
turbodruk meter | Laurens Zondag | 3 | 6.684 |
28 September 2014, 13:05 Laatste bericht: Dopski |
|
Turbodruk weggevallen | Coenraad | 5 | 4.516 |
3 June 2012, 09:17 Laatste bericht: Coenraad |
|
Turbodruk te hoog | Coenraad | 49 | 31.635 |
26 February 2011, 21:47 Laatste bericht: mironiko |