Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welke benzine B230A
#1
Hoi,

Ik heb begrepen dat ik met een B230A alleen op Euro98 moet willen rijden, is dit een feit of een fabeltje?

Thx Bas
Antwoord
#2
Jawohl, 98. Als het goed is heeft-ie een rode benzinedop. Ligt er geen handleiding in?

Kan me voorstellen dat-ie op 95 ook wel vooruit komt maar als je volgeladen de Muur van Hoei op wilt is 98 beter. Op 95 zou die kunnen gaan pingelen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Bazis schreef:Hoi,

Ik heb begrepen dat ik met een B230A alleen op Euro98 moet willen rijden, is dit een feit of een fabeltje?

Thx Bas

Heb ook zo'n blok merk bijna geen verschil met 95 of 98, voor die kleine stukjes die ik rij op benzine(moet op benzine starten) is 95 goedzat
Antwoord
#4
Was er al opgemerkt dat een 230A het ook heel erg goed doet op LPG ;D ;D ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
#5
Gewoon euro 95 erin die 98 is een stukje duurder en je merkt er niks van vooral niet bij een trage caberateur

ik heb al vanalles gereden b21a b200et b23a en een b230ft altijd volle gas meegereden en nooit gepingeld of wat dan ook alleen bij de b230ft tank ik nu euro 98 maar merk weinig verschil

en dat verschil zit hem grotendeel is de portemonee

Antwoord
#6
Geen 98 fans dus. Ik vond het zelfs in mijn supersimpele 1100 cc 8,5:1 compressie Volvo 66 nog een merkbaar verschil geven, het loopt allemaal wat soepeler, en ik had altijd het idee dat er iets meer uit een liter kwam. Met een 10,3:1 compressie B230A moet er toch een hoop meer te halen zijn uit 98.

Op zich is 98 hooguit 4-5 procent duurder dus als je van een liter maar 4-500 meter verder rijdt ben je al quite.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#7
is het niet zo dat een groene dop 95 oct. en een rode 98 oct. is??
anyway,ik gooi er altijd ook nog eens loodvervanger bij ;D ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
#8
Groen betekent dat je er zonder problemen loodvrij in kunt gooien (volgens mijn handleiding).
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#9
Bij mijn 240 met B230F zit een rode tankdop, maar toch moet er 95 loodvrij in. (Kan ook goed zijn dat die tankdop er orgineel niet bijhoord maar dat kan ik niet testen want het slot wat er op zit is kapot.)
Volvo 144 2.0 DL Sedan 1973 Blauw
Antwoord
#10
Ik denk dat ik een stukje desinformatie heb verspreid met mijn 98-heeft-rode-dop verhaal. De kleur heeft denk eerder met al dan niet loodhoudend te maken, da's feitelijk veel belangrijker (voor de katalysator) dan het octaangetal, en dus logisch dat Volvo daar een andere kleur dop voor zou maken.
Maar als iemand het zekerder weet hoe het zit: graag.

Een afsluitbare tankdop met een kapot slot, dat zoek ik ook. Ziet er diefstal-ontmoedigend uit maar je kan nooit meer de sleutel kwijtraken!
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Benzine lpg Rin 2 427 30 August 2024, 14:19
Laatste bericht: Rin
Sad motor V50 2.0 benzine houdt iets in Dopski 2 534 23 July 2024, 09:47
Laatste bericht: Dopski
  welke nokkenas op een B23A op LPG? annoh 4 715 12 June 2024, 15:12
Laatste bericht: gydomatra
  vertraagd oppakken LPG naar benzine BartJu 36 13.003 6 June 2023, 22:44
Laatste bericht: Marc1970
  B230A slaat af op LPG adrianus240 4 1.172 31 March 2023, 23:55
Laatste bericht: adrianus240
  Welke temperatuur switch voor een elektrische fan? gydomatra 2 986 1 January 2023, 20:22
Laatste bericht: gydomatra
  B23A benzine/lpg vraag 01Dennis10 3 1.521 28 November 2022, 21:04
Laatste bericht: 01Dennis10
  B230A "EGR" verwijderen Mdenboer 12 7.573 17 August 2022, 20:36
Laatste bericht: Rin
  motorwissel B21a naar B230A 245GLE1981 37 22.603 8 January 2021, 09:24
Laatste bericht: 245GLE1981
  Cilinderkop B230A nog te gebruiken of??? gillestuur 29 809 2 September 2019, 22:24
Laatste bericht: gillestuur

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)