Berichten: 105
Topics: 23
Lid sinds: Jun 2009
Hoi,
Ik heb begrepen dat ik met een B230A alleen op Euro98 moet willen rijden, is dit een feit of een fabeltje?
Thx Bas
Berichten: 9.866
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Jawohl, 98. Als het goed is heeft-ie een rode benzinedop. Ligt er geen handleiding in?
Kan me voorstellen dat-ie op 95 ook wel vooruit komt maar als je volgeladen de Muur van Hoei op wilt is 98 beter. Op 95 zou die kunnen gaan pingelen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 658
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2008
Bazis schreef:Hoi,
Ik heb begrepen dat ik met een B230A alleen op Euro98 moet willen rijden, is dit een feit of een fabeltje?
Thx Bas
Heb ook zo'n blok merk bijna geen verschil met 95 of 98, voor die kleine stukjes die ik rij op benzine(moet op benzine starten) is 95 goedzat
Berichten: 1.439
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
Was er al opgemerkt dat een 230A het ook heel erg goed doet op LPG ;D ;D ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Berichten: 643
Topics: 21
Lid sinds: Jan 2008
Gewoon euro 95 erin die 98 is een stukje duurder en je merkt er niks van vooral niet bij een trage caberateur
ik heb al vanalles gereden b21a b200et b23a en een b230ft altijd volle gas meegereden en nooit gepingeld of wat dan ook alleen bij de b230ft tank ik nu euro 98 maar merk weinig verschil
en dat verschil zit hem grotendeel is de portemonee
Berichten: 9.866
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Geen 98 fans dus. Ik vond het zelfs in mijn supersimpele 1100 cc 8,5:1 compressie Volvo 66 nog een merkbaar verschil geven, het loopt allemaal wat soepeler, en ik had altijd het idee dat er iets meer uit een liter kwam. Met een 10,3:1 compressie B230A moet er toch een hoop meer te halen zijn uit 98.
Op zich is 98 hooguit 4-5 procent duurder dus als je van een liter maar 4-500 meter verder rijdt ben je al quite.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
is het niet zo dat een groene dop 95 oct. en een rode 98 oct. is??
anyway,ik gooi er altijd ook nog eens loodvervanger bij ;D ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
Groen betekent dat je er zonder problemen loodvrij in kunt gooien (volgens mijn handleiding).
`88 245, B230K, M47
Berichten: 49
Topics: 6
Lid sinds: Jun 2009
Bij mijn 240 met B230F zit een rode tankdop, maar toch moet er 95 loodvrij in. (Kan ook goed zijn dat die tankdop er orgineel niet bijhoord maar dat kan ik niet testen want het slot wat er op zit is kapot.)
Volvo 144 2.0 DL Sedan 1973 Blauw
Berichten: 9.866
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ik denk dat ik een stukje desinformatie heb verspreid met mijn 98-heeft-rode-dop verhaal. De kleur heeft denk eerder met al dan niet loodhoudend te maken, da's feitelijk veel belangrijker (voor de katalysator) dan het octaangetal, en dus logisch dat Volvo daar een andere kleur dop voor zou maken.
Maar als iemand het zekerder weet hoe het zit: graag.
Een afsluitbare tankdop met een kapot slot, dat zoek ik ook. Ziet er diefstal-ontmoedigend uit maar je kan nooit meer de sleutel kwijtraken!
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969