Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
He Zonnehuis... Gaat het op gas met de DIS bobine en met de K-Jet op benzine via de oude bobine ??? ??? en dus langs het kdfi cq MS systeem?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 55
Topics: 1
Lid sinds: Jul 2009
skidje schreef:He Zonnehuis... Gaat het op gas met de DIS bobine en met de K-Jet op benzine via de oude bobine ??? ??? en dus langs het kdfi cq MS systeem?
Overigens een gok, maar dit lijkt me het meest logisch:
Benzine - ontsteking via KdFI en inspuiting via K-jet (LPG inspuiting wordt onderbroken)
LPG - Ontsteking en inpuiting via KdFi (K-jet wordt onderbroken)
Berichten: 185
Topics: 23
Lid sinds: Jul 2006
[/quote]
Overigens een gok, maar dit lijkt me het meest logisch:
Benzine - ontsteking via KdFI en inspuiting via K-jet (LPG inspuiting wordt onderbroken)
LPG - Ontsteking en inpuiting via KdFi (K-jet wordt onderbroken)
[/quote]
Goed gegokt na logisch nadenken.
De KdFi blijft ten alle tijden actief en het enige wat je doet is een relai inboewen die of de benzinepomp aanstuurt of de lpg kleppen open zet.
Het leuke hierbij is dat je ook op benzine de AFR / lambda kan uitlezen. Het is schrikbarend hoe nauwkeurig en stabiel de K-jet zijn werk doet waarbij wel opgemerkt moet worden dat het origineel een K-jet is met lambda naregeling!
245DL 1980 USA