Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brandstofpomp zoemmmt
Citaat:Ergens gelezen dat ook een defecte terugslagklep (ergens) vergelijkbare symptomen oplevert?

Klopt, staat in de Bentley-bible

Hoe lang is het geleden dat je brandstof-filter vervangen is? waarschijnlijk zit ie er al onder vanaf '93

Zou idd eerst de makkelijkste/goedkoopste zaken aanpakken

- Volvo 240 Fuel Pump Check Valve

[Afbeelding: 1587010539.JPG]

- Volvo 240 Fuel Filter

[Afbeelding: 71039a.JPG]

Neem meteen even een Fuel Feed Line mee (verbindingsslangetje tussen pomp en filter), die draai je waarschijnlijk stuk

[Afbeelding: 1312297.JPG]

Fluitje van een cent om te vervangen, brug is handig, krik + assteunen gaat ook (niet roken onder de auto als je dit gaat vervangen ;D )

Btw, Hoofdpomp = Bosch 0580464068

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Bij mijn 245 is het interieur er nu uit. Dus ik kan denk ik vanuit de binnenzijde dan bij de pomp komen?? Of moet ik toch de auto op de brug zetten?

Mijn pomp werkte tot nu toe prima, maar ik denk dat ik hem preventief reinig of misschien zelfs vervang. Ik ga m in ieder geval inspecteren.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Nee, je hoofdpomp hangt echt onder de auto.

Maar als je het interieur eruit hebt, dan kun je nu wel de tank in: onder de bedekking van de achterbakruimte vind je een ronde afdichting: daaronder zit je in tank pomp en filtertje. Goed controleren, evt nieuwe slangen en zeker nieuw filtertje. Prutswerkje en pas op dat alle roest niet in je tank valt, dus goed schoonmaken vantevoren. Het is niet aan te raden dit met een stofzuiger te doen. Heb ik gedaan en de stofzuiger ontplofte toen door opgezogen benzinedamp icm koolborstels. Zit nu weer met ducktape in elkaar, maar gaf mooie, doffe knal.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Dank jullie wel voor de tips & tricks.
Brandstoffilter is vervangen twee jaar terug. Wellicht het tankpompje eens bezien ?
245 1993
Antwoord
Citaat:Heb ik gedaan en de stofzuiger ontplofte toen door opgezogen benzinedamp icm koolborstels. Zit nu weer met ducktape in elkaar, maar gaf mooie, doffe knal.

Myth confirmed... Big Grin
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
;D P.. in m'n broek van het lachen: Geweldig verhaal van die stofzuiger. Zo dacht ik zelf even een slangklemmetje los te branden van de gemonteerde (ik dacht) lege benzinetank: Best een stom gezicht zonder wenkbrauwen...
Anyway niet huilen als het connectortje van de elektriciteit van de tankpomp afbreekt. Sommige Volvo constructies zijn echt ongeloveloos vreemd bedacht. Heb zelf toen nieuwe draden aan de tankopomp gesoldeerd en door het derde afgedopte pijpje naar buiten geleid: Gaat best. Wel belangrijk dat die tankpomp blijft draaien: Als de hoofdpomp geen benzine meer opgevoerd krijgt loopt 'ie droog. Die wordt namelijk gekoeld met benzine. Vorige september zat ik namelijk nogal te k..... met het brandstofpomprelais en ben intussen een nieuwe hoofdpomp rijker ( of armer: Nieuw zijn ze best duur: De 'nieuwe' pomp is dus 2e hands) . En deze andere pomp klinkt als een krolse kat met een heeele lange adem. Maar goed als ik eenmaal rij hoor ik het niet meer. Of de opvoerdruk wel voldoende is vraag ik mezelf ook af. Zou je dan minder vermogen heben of willen de injectoren dan überhaupt niet meer meedoen?

Groet uut Drenth.
Antwoord
Kunnen we wel een topic over starten.
Onze sleutelblunders
Antwoord
Voila
Antwoord
Barst!!

Is er al een topic van.
Ga er ook wel een bijdrage aan leveren...
Antwoord
Als filters en pompen nog OK zijn kan de brandstofdrukregelaar de schuldige zijn. Ik heb met mijn B230F een dagje rondgereden zonder dat die regelaar (zit voorop de brandstofrail) aangesloten was op het inlaatvacuum en de pomp ging op volle kracht draaien en dat was goed te horen.
Loop de vacuumaansluiting en slang eens na. Als je benzine ruikt/ziet in die slang is het ook niet goed (geeft ook extra verbruik). Mijn regelaartje was uiteindelijk stuk, ca. 100 euro bij de dealer.

Hier een plaatje en wat meer info: http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/Fu..._Regulator
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Zekering brandstofpomp B230F stoffel 4 450 10 March 2025, 14:31
Laatste bericht: stoffel
  Slecht starten, geen gehoor brandstofpomp EliasL 9 4.563 7 March 2021, 17:28
Laatste bericht: Grey240Polar
  Welke brandstofpomp? Mark244 1 2.699 7 December 2016, 00:21
Laatste bericht: jos245
  Hulp gevraagd :-( nieuwe brandstofpomp maar start ineens niet meer Pluk 15 14.643 21 March 2016, 00:46
Laatste bericht: Pluk
  Zekering van brandstofpomp smelt (plastic smelt, metaal niet jsmits75 19 16.391 20 December 2013, 23:47
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Stoelverwarming over zekering brandstofpomp terwijl auto op lpg loopt? pepijnwk 7 4.567 8 January 2012, 23:48
Laatste bericht: aernout
  Electra-problemen brandstofpomp, wie heeft de oplossing? Aspirant 26 18.130 13 March 2011, 12:14
Laatste bericht: Aspirant
  zekering gesprongen van brandstofpomp skidje 0 1.460 3 February 2011, 17:01
Laatste bericht: skidje
  Brandstofpomp en contactslot?? Tyn245GL 4 3.624 10 May 2010, 22:06
Laatste bericht: pwassink
  Geen stroom op de tankpomp en brandstofpomp v0lv0 14 12.733 9 November 2008, 21:00
Laatste bericht: v0lv0

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)