het kan ook nog zijn dat je uitlaatspruitstuk of turbo is gescheurd.
Benzinefilter is sowieso goed om te vervangen als je dat nog nooit hebt gedaan, maar ik denk niet dat het daar aan ligt: dan zou je motor ook echt moeten inhouden en niet alleen de turbodruk wat lager zijn.
Ik zou wel eerst de oorzaak zoeken voordat je de aansturing vd wastegate verandert, dat is namelijk alleen symptoonbestrijding. Hoorde van een goede volvo-tuner dat zij de turbodruk altijd opvoerden tot ie op de grens geel/rood stond - was redelijk veilig en ik geloof 0.8.
Intercooler vraag had ik vlgs mij op het oude forum al beantwoord:
intercooler is idd hetzelfde, evenals de meeste slangen en aansluitstukken. Je moet ook de aansluiting bovenop het gasklephuis verwisselen met de (lelijke) intercooler versie. en als je toch eea van de 740TIC haalt, dan moet je gelijk het inlaatspruitstuk wisselen - die heeft nl. een betere flow en zorgt voor een paar pk's extra.
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
nee ongeveer 2 jaar geleden heb ik het spruitstukpakking en spruitstuk zelf vervangen turbo zelf was nog goed geen scheuren
nu je het zegt heb ik het al eens gevragen ja van die intercooler
maar ik zit nog te twijfelen of ik hem zal ombouwen
Volvo S70R B5234T4 M59
Doen man!
Rijdt echt geweldig en het is nog origineel ook. Motor kan het makkelijk hebben als ie verder nog ok is en niet belachelijk veel km's heeft gedraaid.
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
als je echt veel motor vermogen te kort heb
en je begint het te merken met rijden/optrekken dat hij je laat staan.
nou dan moet je beste gaten in je uitlaat spruitstuk hebben.
van een scheurtje word het niet beter maar dat voel je niet door inhouden , hoeveel rijden er niet met een scheurtje in het uitlaat systeem.
levert de benz.pomp tekort druk/liters , dat is het eerste wat je tegen komt met inhouden.
of er moet een turbo slang naast liggen dan kom je ook niet meer vooruit.
als alles er voor de rest goed uit ziet aan turbo kant (dat is het makkelijkste te controleren) dan zit het in je benz. circuit.
zoals ticcie al zei
die ic is de moeite waard om erop te zetten
en als je dat inlaatspruitstuk ook heb liggen ff der op knutselen en knalle met dat spul.
Bij mij bleek de brandstofpomp de echte boosdoener, samen met GEEN uitlaatspruitstuk-pakkingen. Toen dat allemaal in orde was ..... echt leuk!
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
brandstofpomp is ook nog vrij nieuw zit er een jaar of 3 onder nu dus
maar het is ook niet zo dat hij helemaal niet meer vooruit komt hij wil nog wel maar het viel me gewoon op dat de turbodruk meter iets achter blijft
bij hogere toeren gaat de drukmeter wel verder maar van tevoren ging hij bij ongeveer 3000toeren al bijna tegen het rood dus vandaar
maar ga van de week het brandstoffilter vervangen want ik denk dat hij dan net iets te weinig brandstof krijgt en dat willen we niet hebben dat hij dorst moet leiden
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 86
Topics: 26
Lid sinds: Apr 2005
Mooi initiatief, deze site! Hier mijn eerste vraag: ben je een dief van je eigen portomonnee als je naar de dealer gaat voor een brandstoffilter? Zo ja, waar kun je nog meer terecht?
Groeten,
Arthur
45 Turbo Intercooler, 1800 E & ES, 780 Turbo IC 16V, 965 2.5 24V
Berichten: 137
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Ik weet niet hoeveel het bij de dealert kost maar er is ook een bedrijf in obdam waarbij ik de ervaring heb dat ze goedkoop zijn.
Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
bij brezan heb je ze van mann das geen verkeerd filter en volgens mij betaalbaar.
maar vraag eerst ff bij de offie dealert voor de prijs van een filter dan weet je als je gaat kijken voor een ander filter of je goed koper uit bent of niet.
sommige delen zijn origineel goedkoper dan in de vervangings markt.
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
ik heb het brandstoffilter vernieuwd echter geen resultaat
luchtfilter ook ok en de brandstof pomp lijkt me ook goed is namelijk nog niet zo lang geleden vv
ik hoor ook geen bijgeluiden van de pomp ofzo
turbo slangen gecontroleerd ook goed
vandaag dan toch maar de drukmeter er tussen gehangen en volgens de volvo proceduren getest kwam bij vollast maar tot 0,45 bar
veel te weinig dus
ga proberen nu de wastegate bij te stellen met de drukmeter
nu kwam ik vandaag ook tot de conclusie dat mijn voorpijp op de turbo
ook een lekkend geluid maakt maar dan zou er toch juist minder tegendruk moeten zijn en zou er toch meer turbodruk moeten worden opgebouwd of ben ik nou gek
eric
Volvo S70R B5234T4 M59