3 July 2008, 09:01
Mijne heren,
mijn collega heeft een 242 turbo, sommigen hebben die auto al eens gezien tijdens sleuteldagen. Leuk ding, 17" S60 Tethys eronder en motorisch 'iets' aangepast. Afgelopen vrijdagavond heb ik ff een rondje mee gereden. wat een geweld... Auto is helemaal leeg, kuipen erin en voorzien van originele r-sport dempers.
Maar nu het probleem. Hij draait op ongeveer 1,2 bar en dat moet iets hoger :-) Maar dat trekt de koppeling niet echt zegmaar. Nu heeft hij een drukgroep en plaat van een 850 non-turbo. Niet dat die het trekt maar even om uit te dokteren wat lekker past. Er ligt al een Getrag klaar van een 264 ;D
Weten jullie antwoord op de volgende vragen:
Wat is te adviseren voor een sterkere koppeling?
Zijn er mogelijkheden met originele Volvodelen (van andere modellen?)
Welke diameters zijn mogelijk?
Zijn er verschillende vliegwielen?
Alvast bedankt!!
mijn collega heeft een 242 turbo, sommigen hebben die auto al eens gezien tijdens sleuteldagen. Leuk ding, 17" S60 Tethys eronder en motorisch 'iets' aangepast. Afgelopen vrijdagavond heb ik ff een rondje mee gereden. wat een geweld... Auto is helemaal leeg, kuipen erin en voorzien van originele r-sport dempers.
Maar nu het probleem. Hij draait op ongeveer 1,2 bar en dat moet iets hoger :-) Maar dat trekt de koppeling niet echt zegmaar. Nu heeft hij een drukgroep en plaat van een 850 non-turbo. Niet dat die het trekt maar even om uit te dokteren wat lekker past. Er ligt al een Getrag klaar van een 264 ;D
Weten jullie antwoord op de volgende vragen:
Wat is te adviseren voor een sterkere koppeling?
Zijn er mogelijkheden met originele Volvodelen (van andere modellen?)
Welke diameters zijn mogelijk?
Zijn er verschillende vliegwielen?
Alvast bedankt!!
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937

