Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Amazon fan vervangen door electrische fan
#21
Ticcie schreef:
Citaat:en ben dus wel benieuwd wat
de temp zou doen bij autobahn fahren met 230+

Ik ben wel benieuwd wat je hele auto doet bij die snelheid ;D

Dat zullen we nooit weten.......
Antwoord
#22
cvt240turbo schreef:Autobahn in Zuid Duitsland proberen. Daar heb je nog lekkere grote heuvels. Als je hoogste versnelling maar lang genoeg is en dan plankgas heuvel af het ravijn in moet 230 net lukken....
Zoniet, dan weet je wat je te doen staat....
vlak over de grens hier gaat het ook al bijna denk ik. beetje bochtig daar maar het is al zo mooi bergaf dat mn 240 daar zo 180 km/h op de teller (:-p) heeft staan.

Dit is al 220-iets km/h met een Amazon (wel iets meer vermogen)

http://www.youtube.com/watch?v=SEd8j0nUwyg
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#23
Ticcie schreef:Amazonturbo]Het kan aan mij liggen maar ik vind de opbrengst zo laag, zijn er mensen die ermee rond rijden en hier iets over kunnen zeggen? Het is wel een turbo blok dat gekoeld moet worden en geen gewone B18/B20

Er zijn ook wel fans met meer opbrangst. Er is ook een 265 watt fan (ipv 90) met ruim 2x zoveel flow. Dan moet je wel een f]
Citaat:en ben dus wel benieuwd wat de temp zou doen bij autobahn fahren met 230+
Ik ben wel benieuwd wat je hele auto doet bij die snelheid ;D[/quote]

Bij 230km ligt de amazon denk ik nog best goed op de weg, mits voorzien van de juiste onderdelen. Met een standaard ama zou ik het niet aandurfen. Mijn ama rijd ook ca 200km en dan kan ik het stuur gewoon los laten. Alleen nog veel windgeruis... Wink
Antwoord
#24
Citaat:ben dus wel benieuwd wat
de temp zou doen bij autobahn fahren met 230+

Ik zeg; een schot voor open doel.......altijd beter dan een 240 ;D ;D ;D

(Maar dat kan ik niet maken om op het forum te vermelden ;D)

Ik geloof trouwens niet dat ik het ooit zal rijden (ook al kan hij het), ik ben niet levensmoe!

Wat betreft de koeling, Ben ik ben het met je eens. Een grote fan moet niet de oplossing zijn voor je probleem, het systeem moet voldoende koeling geven. Ik ga er van uit dat dit het geval is maar was alleen nieuwsgierig of de fan bij 35 graden buitentemperatuur en filerijden het vol kon houden. Wanneer dit het geval is, geen probleem Big Grin
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord
#25
Amazonturbo schreef:Wat betreft de koeling, Ben ik ben het met je eens. Een grote fan moet niet de oplossing zijn voor je probleem, het systeem moet voldoende koeling geven. Ik ga er van uit dat dit het geval is maar was alleen nieuwsgierig of de fan bij 35 graden buitentemperatuur en filerijden het vol kon houden. Wanneer dit het geval is, geen probleem Big Grin

Dat is inderdaad geen probleem. Als ik in de file sta en de temp.meter loopt op, slaat de fan op een gegeven moment aan, en dan zie je de temperatuur zo terug lopen. Met 30sec is hij dan dus ook al weer uit. Dus dat werkt super.

Ben
Antwoord
#26
Rijd jij trouwens nog met de dunne radiateur en met de mechanische fan? Ik heb dadelijk namelijk geen plaats meer voor de mechanische fan met het nieuwe blok.

Je hebt trouwens je bestelling binnen, we zullen zien wat ik krijg Smile
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord
#27
Amazonturbo schreef:Rijd jij trouwens nog met de dunne radiateur en met de mechanische fan? Ik heb dadelijk namelijk geen plaats meer voor de mechanische fan met het nieuwe blok. Je hebt trouwens je bestelling binnen, we zullen zien wat ik krijg Smile

Ik heb zelf de mechanische fan weggelaten: kost alleen maar vermogen en geeft herrie. Ik heb de fan desondanks aan de voorzijde van de radiateur zitten. Daar zet bijna iedereen hem. Past mooi. Ook heb ik nog de gewone dunne radiateur (die z'n beste tijd ook al wel gehad heeft). Gaat allemaal mooi zo.
Ben
Antwoord
#28
De fan moet wel aan de voorzijde anders past het blok er niet in! Ruimte voor de fan is er ook niet dus dat komt allemaal goed uit, had ik ook niet anders verwacht want ik heb de onderdelen al thuis liggen ;D Moet er eigenlijk geen relais tussen de fan en de temperatuur voeler? Ik moet toegeven, ik heb nog niet heel goed gekeken maar ik kon het me zo voorstellen.
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord
#29
Ik heb zelfs de tapeindjes waarmee de fan / viscokoppeling op de waterpomp vastzit eruit gehaald.
Mocht ik ooit nog eens een drie-rijige radiator erin zetten dan weet ik zeker dat die tapeindjes de radiator niet opeten.
De gaatjes van de waterpomppoelie zijn nu verzonken en er zitten nu boutjes met schuine kop in.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#30
Ik heb ze inderdaad ook ingekort, verzinken doe ik echter nog niet.
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Electrische raam motor Svenska 3 1.227 1 June 2023, 21:09
Laatste bericht: Svenska
  Zekering 5 240 polar brandt door chrisvhout 6 2.806 22 July 2022, 22:03
Laatste bericht: chrisvhout
  tellerbak/ instrumentenpaneel vervangen Lubse 3 3.131 12 April 2021, 12:41
Laatste bericht: Lubse
  Ventilator met viscokoppeling vervangen door electrische. michiel 67 84.460 11 January 2021, 07:19
Laatste bericht: Grey240Polar
  Vervangen koolborstels Bosch dynamo guido2 5 2.723 22 December 2020, 21:46
Laatste bericht: guido2
  Contactslot vervangen Boet 2 2.983 13 December 2020, 23:31
Laatste bericht: Boet
  CEM C70 vervangen PuurVrijheid 1 2.613 17 September 2020, 22:25
Laatste bericht: Marc1970
  relais electrische ramen lars 14 9.899 18 May 2020, 11:29
Laatste bericht: Rin
  lampje vervangen in teller: hoe? BartJu 4 3.738 18 April 2020, 13:38
Laatste bericht: Nicolaas H
  Startmotor vervangen socrates 5 5.812 29 April 2019, 13:24
Laatste bericht: socrates

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)