Topics: 43
Iedere auto kan uitbreken, ook al is je wegligging optimaal. Ikzelf ben ook een keer in de bocht weggeslipt met een geleende 940. Dit lag aan mezelf omdat ik te snel de bocht in scheurde. Vervolgens heb ik een lantaarnpaal en hek geramd. Het was de eerste en de laatste keer dat ik in een 940 reed. De schade was 550 euro voor de auto. De lantaarnpaal bewaart na 5 jaar nog steeds de lak van deze volvo. Het hek is inmiddels vervangen :-X :-X.
Volvo 740 tic '84.
Topics: 163
17 January 2016, 01:42
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 January 2016, 01:48 door Dopski.)
Bump.
Ik denk stiekem ook over een andere turbo op mij 740 met b200et.
Ik heb al een 3 inch dp (met conische flens die iets smaller is) en 2,5 inch simons.
Nu zit er nog de standaard t3 op met oud type spruitstuk en standaard t nokkenas en 530 kop. Ik wil een wat sneller opspoelende turbo, wat eerder vermogen. Totaal vermogen mag ook wel wat omhoog. Nog geen 531 kop voorlopig.
Van wat ik begreep kan de 15g dan wel leuk zijn? De 16t en groter is te veel denk ik?
Zijn er nog leuke alternatieven? Op de site van garett staat allemaal leuke info die ik heb doorgelezen, maar de bijbehorende calculator geeft alleen moderne nieuwe turbo's als voorstel.
Topics: 2
Is inderdaad niet heel veel info over te vinden. Heb me ook suf ge-googled.
Volgensmij zijn de ''tuners'' voornamelijk van mening dat een laat model b230 de beste turbo motor is en je geen tijd en geld moet verspillen aan een B200 ''weakblock''.
Jammer, want naar mijn idee zou een pktje of 200-210 wel veilig haalbaar moeten zijn.
Probleem is dan dat je moet gaan testen wat werkt voor je motor. Compressormaps bestuderen en rekenen pakt nagenoeg nooit precies het zelfde uit in de praktijk.
Turn garbage into art!
Topics: 1
Als je nog een mooi 4 in 1 uitlaatspruitstukje zoekt waar je de turbo aan kan schroeven is dit misschien iets voor je.
https://link.marktplaats.nl/m1268938197
Groeten,
s-mannetje.