9 March 2008, 21:48
goed idee, maar: TE LAAT ;D
Vervangen kachel, nog meer lotgenoten?
|
9 March 2008, 21:48
goed idee, maar: TE LAAT ;D
10 March 2008, 10:56
2 uurtjes is knap :o
Die van mij staat ook op de nominatie om vervangen te worden; al 2 jaar een piepende motor, steeds slechter blazen, laatste tijd een vieze lucht e nu dus overleden De moptor blaast niet meer, (wordt nog wel warm in de auto, alleen gaat het ook als een gek roken, niet echt lekker dus). Al wel een "nieuwe" unit besteld bij volvo200liefhebber. Nu nog de moed opbrengen om deze klus te klaren, maar als het dus in 22 uur kan, dan valt het nog wel mee. Heb je ook foto's? ![]()
10 March 2008, 11:18
Rob schreef:2 uurtjes is knap :o Waarom doe jij er 20 uur langer over Rob. ;D
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
10 March 2008, 14:25
Nee sorry, geen foto's....
maar grofweg: dashboard ed aan de passagierskant weghalen incl. kastje panelen links en rechts + middenconsole verwijderen kachelaansturing losmaken slangen afdoppen (wijnkurk werkt prima!) en kachel zoveel mogelijk scheefhouden en water opvangen (flinke beker) kachel losmaken (metalen houders) -> ik heb de kachelkraan laten zitten! Maar uiteindelijk moest ik die wegens lekkage ook nog vervangen toen ik eea weer in elkaar had zitten kachel via pass.zijde eruittrekken Inbouwen andersom. Let op: deze volvo is van 1978, dus oud model dashboard, misschien dat je meer onoverkomelijke hindernissen tegenkomt. 2 uur was heel snel, maar in een middag moet het je zeker lukken!
10 March 2008, 14:31
Vooral de wijnkurk-methode bevalt me prima
![]() Eerts moed indrinken en dan beginnen? ![]()
10 March 2008, 21:18
ja zoiets ;D
Maar ik had er 3 nodig, dus ik heb er toch maar wat doorgesneden, anders schiet het werk niet meer zo op.
10 March 2008, 21:41
Rob schreef:Vooral de wijnkurk-methode bevalt me prima Was toch port Rob? ![]()
28 July 2008, 20:48
Ben en nou toch voorzichtig aan begonnen, en heb een 2e hands complete kachel-unit aangeschaft.
Dat ding eerst even rustig gesloopt op de werkbank(en 10 kilo bladeren verwijderd), maar kan ik de motor ook los testen? Er zitten 4 draden aan, 1 zwart = massa en 1 rood 1 blauw en 1 groen (3 gekleurden gaan naar de standen-schakelaar (standje 0-1-2-3). kan ik gewoon 12v op de zwarte en 1 v/d kleuren zetten, of fikt dan alles door? (electro-leek :-X ) Gaat hier om een gewone standaard unit en niet een CU (airco). Btw, ik heb een nieuwe motor liggen, alleen zitten hier maar 2 draden aan, zwart en rood) Ook heeft dit ding aan beide zijden assen voor fan-bladen; Zie foto Ik ben bang dat dit een motor is voor een Combined Unit? If so, iemand in interesse in een gloednieuwe motor? ![]()
28 July 2008, 21:49
naar mijn weten ook ben ik bang
een gewone kachel heeft maar 1 ventilator en een cu 2 dus
Volvo S70R B5234T4 M59
30 July 2008, 08:49
Met 12V testen kan nooit een probleem geven.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|