Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motor zakt in bij gasgeven
De motor is vandaag geheel afgesteld bij volvo. Bij warme motor loopt alles nu perfect en is toerental, Co en ontsteking correct afgesteld. Bij warme motor loopt alles ook prima. Na afkoelen blijkt de motor echter wel weer steeds terug te vallen als vanuit stationair gas gegeven wordt. Als de motor warm is doet hij het wel weer gewoon perfect. Wat zou dit kunnen zijn? Iemand een idee?
Antwoord
Rij je toevallig óók op gas? Ik heb mijn auto vorige week onderhanden laten nemen bij Nordicar, en als hij op temperatuur is loopt hij echt heel goed nu! Helaas is dat als hij koud is wel anders. Als hij koud is houd hij erg in, en als ik iets teveel gas geef wordt het nog beroerder. In zn een kan ik vrij normaal optrekken, maar van zodra ik naar zn twee schakel begint hij erg in te houden. Die klachten had de wagen ook al voordat ik bij Nordicar ben geweest. Ik denk zelf dat het wellicht iets te maken kan hebben met de zomer/winterstand van het luchtfilter. Ik ben er echter nog niet aan toe gekomen om 'm na te kijken. Is ook wat lastig als je in het donker weg gaat en weer thuiskomt.
Antwoord
Nee, wij rijden (nog) niet op gas. Maar de koude start injector van de B21et heb ik hier al vaker langs zien komen. Zo een twee drie echter nog geen mogelijkheid gevonden hier achter te komen. De injector lijkt wel iets te doen. Met het stekkertje los is starten zeer moeilijk, met het stekkertje vast start de auto echt direct, maar blijft hij dus moeilijk lopen of slaat hij af als er licht gasgegeven wordt. Spelen is nodig om vervolgens in het hogere toerengebied te komen.

Ik weet niet of de koud/warm stand hier iets mee te maken heeft. De klep gaat volgens mij pas dicht als de lucht echt warmer wordt en het lijkt me met de huidige temperaturen dan ook niet echt een probleem. HEt zou natuurlijk nooit een probleem moeten zijn of het nu warm of koud is zou je zeggen.

Kan een versleten of slecht sproeiende startinjector het probleem zijn? Hier mensen meer ervaring mee en zo ja is deze injector makkelijk te vervangen / verkrijgen?

Antwoord
Huilpluchtregelaar soms?
Ik verdenk bij mij teminste (turbo) dat dat de oorzaak is dat mijn volvo bij koude start niet direct stationair blijft lopen.
Hij start altijd wel in 1 keer,maar valt dan weg,enkel als ik door start en dan blijft hij mooi stationair lopen.
Ik denk dat hij verdacht is,en deze ga verneuwen.
Zit ik er naast denk je?
Antwoord
Zou het kunnen zijn. Dit is het onderdeel wat naast de ''turbo inlaat knobbel'' op het inlaatspruitstuk zit toch? Zal ook hier eens naar kijken. Mocht ik er achter komen, laat ik het direct weten.
Antwoord
Ja,prima.
Bij mij duurt de vervanging nog wel even,zoveel tijd heb ik momenteel niet en wat ik al meldde als ik doorstart zie ik aan mij toerenteller dat hij een gegeven moment goed draait.
Doorstart is 10 -15sc.
Maar ik wil het gewoon goed hebben want moeders rijd er ook mee en dan is in een keer starten wel een must.
Antwoord
als je toerental / koude start minder wordt als je je koudestartinjector ontkoppelt, dan zou ik zeggen dat die ok werkt. En dus zou het idd je hulpluchtregelaar kunnen zijn.
Die kun je vrij makkelijk controleren: ik geloof dat ik het met een fohn heb gedaan, maar een bak water op het fornuis met thermometer erin werkt wellicht beter (goed laten drogen erna).
Vlgs mij een redelijk universeel ding wat op elke sloop wel op een auto zit cq. goedkoop te halen is bij estateservices oid, mocht ie defect zijn.
Antwoord
Net nog even gecontroleerd door mijn pa. Met het stekkertje van de startinjector los wil de auto absoluut niet starten als deze koud is. Deze blijkt dus goed te werken. We gaan de de hulpluchtregelaar even loshalen. Spruitstuk heeft ruim 3 jaar niet meer gefunctioneerd. Alles is van binnen en buiten wel helemaal gereinigd, maar de hulpluchtregelaar hebben we nooit losgehaald (wisten nog niet of dit verstandig was ja of nee. Nu dus even kijken of het meganiekje nog functioneerd en vrij kan bewegen en of er sprake is van veel corrosie. In het slechtste geval dus een nieuwe / andere regelen.
Antwoord
Onderstaande link het foto van de hulpluchtregelaar

http://www.vertexauto.com/SQLCart/Images/Large/38.jpg
Antwoord
In ieder geval heb ik een nieuwe hulpluchtregelaar besteld bij m ijn Volvo dealer.
Ik kom hier in de toekomst op terug,of hij nu stationair goed blijft lopen.
Nu loopt hij de ene keer 900 toeren en de andere eer 1100 enzz enzz.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Tongue 2.3l motor in Super Polar 1993 Boet 4 160 27 August 2025, 10:35
Laatste bericht: skidje
  Motor nummer D24 edantonissen 0 96 24 July 2025, 21:05
Laatste bericht: edantonissen
  Motor blijft koud? Boet 4 518 3 March 2025, 21:07
Laatste bericht: Dopski
Sad motor V50 2.0 benzine houdt iets in Dopski 2 886 23 July 2024, 09:47
Laatste bericht: Dopski
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.673 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Tikkend geluid, motor, rechtsvoor shineslikesun 3 1.330 25 March 2024, 20:10
Laatste bericht: BartJu
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 5.104 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  Motor houdt er na 10 min. mee op Rin 14 4.772 1 January 2023, 15:09
Laatste bericht: Rin
  Motor Slaat af na aanslaan OPGELOST pepijnwk 1 1.733 12 August 2022, 13:25
Laatste bericht: pepijnwk
  Help, Motor harde tik menno000 2 1.772 5 November 2021, 00:14
Laatste bericht: Volvo240

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)