7 January 2008, 23:31
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn koppeling. Toen ik van de week wilde wegrijden, drukte ik na drie keer schakelen dwarsdoor de koppelingspedaal heen. De druk was weg en ontkoppelen lukte niet meer, ook met draaiende motor was het onmogelijk om te schakelen. Aangezien de hulpkoppeling cilinder lekte dacht ik dat na revisie van deze cilinder het probleem zou zijn opgelost. Maar niets bleek minder waar.
De koppelingspedaal gaf weer druk, maar teveel druk. De gaffel van de koppeling kwam niet meer terug. De plunger van de koppeling cilinder bleef in uiterste positie staan.
Wat zou er met de koppeling aan de hand zijn? Ik vrees dat de drukgroep moet worden vervangen, maar klopt dat?
Ik heb een probleem met mijn koppeling. Toen ik van de week wilde wegrijden, drukte ik na drie keer schakelen dwarsdoor de koppelingspedaal heen. De druk was weg en ontkoppelen lukte niet meer, ook met draaiende motor was het onmogelijk om te schakelen. Aangezien de hulpkoppeling cilinder lekte dacht ik dat na revisie van deze cilinder het probleem zou zijn opgelost. Maar niets bleek minder waar.
De koppelingspedaal gaf weer druk, maar teveel druk. De gaffel van de koppeling kwam niet meer terug. De plunger van de koppeling cilinder bleef in uiterste positie staan.
Wat zou er met de koppeling aan de hand zijn? Ik vrees dat de drukgroep moet worden vervangen, maar klopt dat?
Volvo 740 tic '84.

