Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
als ik dan toch bezig ben....
Ik ga er van uit dat het om een B230F gaat met motronic of whatever.
Komt er op neer dat er een heel hoop spaghetti onder de kap zit .
Daar heb ik weinig tot geen verstand van .
Ik kan wel met zekerheid zeggen dat je olielampje niets met de computer te maken heeft en rechtsstreeks
van je drukzender afkomt .
Dus is er werkelijk ( te ) weinig oliedruk.
Of een bedradingsprobleem.

Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
Hoi Katuut,
om de mineurstemming wat te ontzenuwen: bij een km.stand 385.000 is ie gewoon vol in leven hoor! Alleen is het idd wel waar wat Edwin zegt en kom je rond die kmstand (en eerder, en later) wel alle slijtagezaken tegen als lager, dynamo, startmotor, cylinderkop etc.

Als je dat onder controle hebt, kan er zo nog 2 a 3 ton bij.

oliedrukprobleem zal waarschijnlijk idd een massa/bedradingsprobleem zijn.....
Antwoord
thanks ticcie Wink

is het mogelijk dat het ligt aan de laadspanning van de dynamo?

en wat betreft het niet op benzine lopen? daar zal edwin ook wel verstand van hebben toch>?
Antwoord
wat betreft de benzine:

starten wel maar aanslaan niet

zekering 11 staat stroom op, zowel met starten als bij het op contact zetten

ik heb het relais opnieuw gesoldeerd maar geen resultaat

zoals al gezegd: brandstof pomp en filter zijn nieuw (bij apk 4 weken geleden vv) en brandstof pomp draait niet (tenminste dat moet anders wel heeeel zachtjes zijn) bij de apk liep de auto nog op benzine..

zit er achter bij de tank ook een filter?

zit er behalve links achterin de zekeringkast nog ergens een relais?

ik heb de brandstof slang bij de injector rail losgetrokken en daar komt geen benzine uit.

het lijkt dus er op dat de pompen geen stroom krijgen/ (of geen massa heeft ergens?) zodoende had ik het relais ook gesoldeerd.... overigens maakt een relais van een 740 geen verandering.

nog meer suggesties?

Antwoord
1. Als er een fout zit in de ontsteking (dus geen signaal van de vliegwielsensor) komt er ook geen pomp in actie. Sensor zit bovenin het kopp. huis, draadje schudden kan helpen.

2. Op de stekker van het relais kan je 30 en 87/2 doorverbinden, dan draaien de pompen zodra je het contact aanzet. Kan ook door de linkerkanten van zekering 4 en 6 met elkaar te verbinden. - dit is echt een 240 truc.

3. Het is een brandstofinjectie relais, doet meer dan alleen pompen.

4. Lees de OBD codes uit vlgs http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/En...sticCodesi

5. Als de filters (onder de auto en in de tank) verstopt zijn gaan de pompen (idem) meer herrie maken ipv minder. Wordt ook alleen geleidelijk erger, niet ineens.

1. en 2. zou je even kunnen checken op de 7/900 site of via http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/FAQSummary1.htm, wie weet is de bedrading iets anders.

Pas op met benzine, een goede pomp produceert 4L/min tegen 5 bar, en ook als de motor uit is blijft er druk op staan.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
hallo Mark

1) is dat mogelijk als ze wel op gas kan lopen?

zou er heeeeeel stiekem een startblokkering ergens kunnen zitten die alleen op benzine zn werk doet?
Antwoord
Ik ben jammergenoeg niet zo thuis in de regelelektronica van LPG. Ik stel me zo voor dat het veel simpeler werkt dan Bosch brandstofinjectie. Ergens heb ik een schema van Vialle uit 1993, daar komt geen vliegwielsensor in voor. Kort samengevat denk ik dat een injectiemotor best kan draaien op LPG als het injectiegebeuren half gaar is.

Ad 1. bedenk ik nu dat de ontsteking het ook op gas niet zou doen zonder vliegwielsensor, dus dat sloeg nergens op.
Antwoord
euuuhmm even heel eigenwijs hoor ;D ;D

het is lpg g2 dus geen injectie....
Antwoord
"...Kort samengevat denk ik dat een injectiemotor best kan draaien op LPG als het injectiegebeuren half gaar is..."

Ik bedoelde "een injectiemotor van origine" te schrijven. Ik had al wel aangenomen dat je een 'old style' LPG systeem had.
Antwoord
hahah ik nodigde je uit om met me mee te denken want ik kom er ff niet meer uit.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  [B200ET] Probleem met ontsteking of toch kop Dopski 7 6.192 21 April 2016, 22:45
Laatste bericht: Dopski
  Koppakking lek... of toch iets anders?! basdeb 19 14.362 15 January 2014, 23:52
Laatste bericht: martin_b
  244 overleden.. Maar toch maar een reanimatie? Wimme 35 18.312 2 January 2013, 00:27
Laatste bericht: oudevolvo
  Ontlucht.... of toch niet? 240 '92 Markenmiek 6 3.750 13 April 2011, 21:09
Laatste bericht: Markenmiek
  dop expansievat - misschien toch koppakking?? Jeroen V 23 14.873 20 January 2011, 19:12
Laatste bericht: Jeroen V
  RIJDEN OP LPG: alles viel uit door?? of was het toch de brandstoftoevoer! skidje 3 4.100 15 January 2011, 20:16
Laatste bericht: skidje
  Oude motor behouden of toch maar wat anders plaatsen Zuurstar 62 33.385 5 June 2010, 19:46
Laatste bericht: Zuurstar
  startmotor aan het verslijten, of toch de accu? (740 GL 2.3 uit '88) Hans_R 1 1.959 4 August 2009, 09:49
Laatste bericht: nick740
  DEF schuif dicht, AIRMIX en verw op COLD en toch warme lucht uit DEF uitgangen?? Tyn245GL 5 3.781 22 June 2009, 17:41
Laatste bericht: Tyn245GL
  80km/h in zn 5 moet toch kunnen? tijdentoeval 34 18.020 27 November 2006, 20:29
Laatste bericht: MP

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)