Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RIJDEN OP LPG: alles viel uit door?? of was het toch de brandstoftoevoer!
#1
Rijdend op LPG was de 245 woensdag na start en 300 mtr rijden in een keer helemaal stilgevallen. Uitgerold, Gestart en hupsakee... Verder naar huis (30km)

Vrouwlief moets er de volgende dag ook 30 km mee van huis dus maar niet gezegd. Ze moet per slot van rekening toch vertrouwen houden in onze hobby!
Belt ze na 25 km te hebben gereden. Alles viel uit, Rode lampen gingen branden en ik moest haar helpen.

Onder de motorkap gekeken en een paar stekkers van de verdamper los en vastgezet. Tevens opgeschakeled op benzine en gezegd dat het op benzine zeker niet voor zal komen.

Zelfde dag nog gebeld met een vriend die claimt dat het relais van de brandstoftoevoer wel eens de oorzaak kan zijn. Ofwel een slecht kontakt voor de nieuwe gasinstallatie ofwel is het dat relais zelf. Schijnbaar wordt de spanning van de lpg installatie veelvuldig vanaf het oiginele brandstofrelais geplukt.

Dit ga ik dus morgen controleren. Maar hoe moet ik dat meten op dat relais en wleke weerstand ofzo?
Of is er nog een andere plausibele verklaring voor hte beschreven fenomeen?

Ik hoor graag,



Joseph
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#2
Dat zal het zijn. De LPG krijgt over het algemeen spanning via de benz-LPG schakelaar. Ik zou daar beginnen met zoeken naar losse stekkers e.d. Er zit ook meestal een zwevende zekering tussen, zo'n vaag zwart in-elkaar-schuif busje met glazen zekering erin, die zou ik ook eens schoonmaken.

Anders een andere bron voor 12V opzoeken.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Ik heb precies het zelfde probleem gehad, bij mij zat het in een van de zekeringen...zie foto.
Ik heb direct alle zekeringen vervangen.

[Afbeelding: 100_1709_edited.jpg]

De zekering alleen doormeten is niet genoeg, op deze zekering mat ik aan beide kanten gewoon spanning, maar bij het verwijderen zag ik dat de zekering aan een kant was ingebrand.

Antwoord
#4
Bij mij was het ook een zekering. En wel diegene dienet voor de verdamper zit. Deze is nieuw gemonteerd bij de gasinstallatie.
Maar blijkbaar vond de gasboer het nodig om alle klemmetjes goed te monteren!!

Toevallig dat we de motor af lieten slaan bij aanraking van het zekeringblok. Dit na reeds een half uur te hebben gezocht!!!

Kern van het verhaal is dus blijkbaar dat je de gasboer altijd ff moet controleren op zijn el werkzaamheden.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Rijden op waterstof rijschooljeroen 40 22.683 27 June 2022, 19:30
Laatste bericht: BartJu
  Bobine met voorschakelweerstand te vervangen door bobine zonder voorschakelweerstand? Arjan. 48 19.283 31 May 2022, 17:39
Laatste bericht: Marc1970
  Rijden met lekke koppakking, kan dat? marc-f 6 5.651 10 January 2022, 19:22
Laatste bericht: Grey240Polar
  Volvo 230K vervangen door B230F Rafiq 5 4.791 15 July 2021, 16:57
Laatste bericht: Dopski
  B230 motor alleen op lpg rijden? gydomatra 19 15.978 2 March 2021, 12:20
Laatste bericht: Mark244
  motorproblemen B200 (alles conventioneel) aka Doris is verkouden Dinges 9 5.482 18 August 2020, 16:01
Laatste bericht: Dinges
  Motor slaat af tijdens het rijden socrates 9 6.879 7 January 2019, 23:59
Laatste bericht: Naciremus
  Volvo 240 1993 - stank na een half uurtje rijden - remvloeistof reservoir lek? Jeru 11 9.694 4 January 2019, 11:47
Laatste bericht: Jeru
  Motor valt uit tijdens rijden siemenbierings 4 6.735 13 September 2018, 08:12
Laatste bericht: edwin
  Vervangen van B200F door B230F. polestar-volvo 4 5.375 5 April 2018, 20:38
Laatste bericht: RM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: