14 January 2011, 21:37
Rijdend op LPG was de 245 woensdag na start en 300 mtr rijden in een keer helemaal stilgevallen. Uitgerold, Gestart en hupsakee... Verder naar huis (30km)
Vrouwlief moets er de volgende dag ook 30 km mee van huis dus maar niet gezegd. Ze moet per slot van rekening toch vertrouwen houden in onze hobby!
Belt ze na 25 km te hebben gereden. Alles viel uit, Rode lampen gingen branden en ik moest haar helpen.
Onder de motorkap gekeken en een paar stekkers van de verdamper los en vastgezet. Tevens opgeschakeled op benzine en gezegd dat het op benzine zeker niet voor zal komen.
Zelfde dag nog gebeld met een vriend die claimt dat het relais van de brandstoftoevoer wel eens de oorzaak kan zijn. Ofwel een slecht kontakt voor de nieuwe gasinstallatie ofwel is het dat relais zelf. Schijnbaar wordt de spanning van de lpg installatie veelvuldig vanaf het oiginele brandstofrelais geplukt.
Dit ga ik dus morgen controleren. Maar hoe moet ik dat meten op dat relais en wleke weerstand ofzo?
Of is er nog een andere plausibele verklaring voor hte beschreven fenomeen?
Ik hoor graag,
Joseph
Vrouwlief moets er de volgende dag ook 30 km mee van huis dus maar niet gezegd. Ze moet per slot van rekening toch vertrouwen houden in onze hobby!
Belt ze na 25 km te hebben gereden. Alles viel uit, Rode lampen gingen branden en ik moest haar helpen.
Onder de motorkap gekeken en een paar stekkers van de verdamper los en vastgezet. Tevens opgeschakeled op benzine en gezegd dat het op benzine zeker niet voor zal komen.
Zelfde dag nog gebeld met een vriend die claimt dat het relais van de brandstoftoevoer wel eens de oorzaak kan zijn. Ofwel een slecht kontakt voor de nieuwe gasinstallatie ofwel is het dat relais zelf. Schijnbaar wordt de spanning van de lpg installatie veelvuldig vanaf het oiginele brandstofrelais geplukt.
Dit ga ik dus morgen controleren. Maar hoe moet ik dat meten op dat relais en wleke weerstand ofzo?
Of is er nog een andere plausibele verklaring voor hte beschreven fenomeen?
Ik hoor graag,
Joseph
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..