Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
als ik dan toch bezig ben....
Ik bedoelde met een U , maar dat komt niet door de cencuur..
Kijk maar : lullig
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
Ik tik toch echt het : "L "woord , maar het gaat niet ....
Antwoord
klopt l u l kun je niet typen zonder dat het gecensureerd word Wink
Antwoord
Citaat:''de Haag'' hoort natuurlijk ook niet echt bij nederland......

klote stad

't filter is niet erg consequent....
Antwoord
andermans meningen net zo? blijf verder svp bij het onderwerp.

ik vind het een beetje een ongebasseerd verhaal dat je ophangt. toen ik de auto kocht was er van gas lekkage geen sprake en de dynamo draaide netjes rond etc. Ik ben zeker geen monteur maar heb meerdere auto's gehad (11) dus zodoende het nodige wel opgestoken. ik heb de auto speciaal op gas lekkage laten nakijken er zit een nieuwe apk op en de motor draaide erg netjes rond. ik snap niet waar je je verhaal op basseerd.
het enige wat de auto slecht deed bij aankoop was op benzine lopen, so what, ik heb de auto om op gas te rijden en dat zo'n 50000 km per jaar. ik heb m nodig voor mijn tuinbedrijf en zodoende moet hij/zij wel wat kunnen trekken wil dit nodig zijn en daarbij, een auto van 15 jaar of ouder heeft geen bijtelling meer. hoezo voordelig? ik vind in die orde van grote een km stand van bijna 4 ton niet veel. als ik de auto nieuw had gekocht stond hij na 17 jaar zo rond de 8,5 ton. dat houdt in dat de auto slechts 23 dznd km per jaar heeft gemaakt, JA met autopas.
Antwoord
edwin schreef:
Citaat:ik moet zeggen dat de km stand van 385000 km absoluut niet te merken is.

Ik wil niet l....g doen , maar met zo'n kilometerstand is elke auto gewoon afgereden .
Zelfs een Volvo.
En de vorige eigenaar doet 'm niet weg omdat ie nog zo betrouwbaar is .
Die heeft de ellende ook al zien aankomen.
Toch wens ik je veel succes....

Dan moet ik je toch even corrigeren Edwin... motorblokken van Volvo zijn inprincipe onverwoestbaar en kunnen zeer zeker de 5 á 6 ton halen, mits zij goed onderhouden zijn Wink 't Gaat er meer om hoe de vorige eigenaar ermee is omgegaan... Niet iedereen is even zuinig op zijn / haar auto.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
Nou, ik denk dat elke auto wel 300.000 km kan rijden, en Volvo's makkelijk meer, alleen doen de meesten de laatste km's niet meer in NL maar in Wit Rusland of Senegal.
Zeker mechanisch zitten Volvo's goed in elkaar, ik heb er het volste vertrouwen in. En de rest van de onderdelen komt ook uit betrouwbare bron, maar soms ben je aan de beurt.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Citaat:motorblokken van Volvo zijn inprincipe onverwoestbaar

Mee eens !

De blokken kunnen tegen een stootje .
En de aandrijflijn ook .
Maar het is altijd alles wat er omheen hangt .
Startmotor , dynamo , uitlaat , stekkers , kabelboom ,remblokken, koppelingsplaatenz,enz

Maar een auto met meer dan 300.000 km is gewoon in de herfst van z'n leven.
Daar zeg ik toch niets verkeerd mee ?

En als zo'n auto keurig is onderhouden -zoals eerder opgemerkt- door de vorige eigenaar is er niets (of weinig ) aan de hand.
Helaas is dat vaak niet het geval en koop je de ellende van een ander.
Antwoord
oke nu begrijp ik je wat beter, zoals je wellicht uit mijn opmerking kon opmaken was het ik er niet helemaal mee eens.
gelukkig heb ik een bevriende monteur die echt wonderen kan verrichten lijkt het wel. dus de meeste auto's zijn wel te redden.
Antwoord
katuut schreef:oke de verdamper is gaaaarrrrrr goed overleden en binnenkort de begravenis.

auto loopt dus ook niet op benzine.(liep een paar weken nog wel maar niet/ slecht stationair) startmotor draait rond slaat niet aan. benzinepomp relais er uit getrokken en daarop zijn wel (naar mijn mening) een paar stukke solderingen te zien. Dus ik zet het relais terug: starten: lamda sonde lampje gaat aan. >Sad is dat toeval omdat de verdamper stuk is en veel te veel gas doorlaat of heeft dat met het relais te maken? net op de sloop eentje uit een 740 getrokken. maar geen veranderingen. in de bocht vlakbij mijn huis floept opeens het olie lampje aan :-[ Na de bocht weer uit. gestopt, even wachten olie peil meten: perfect net als de vorige keer.
ik vermoed dat de computer een beetje op hol is kan dat ? dat daarom alle lampjes aangaan, maar begin er wel een beetje heel erg moe en zat van te worden... Heb de auto veel nodig en heb daarom voor een betrouwbare auto gekozen, Natuurlijk moet je ervan uitgaan dat je er wat kosten aan krijgt wat betreft onderhoud etc maar t kan ook te gek natuurlijk...

van de zelfde volvo een dynamo getrokken (hopen dat t past) want die is 2 dagen geleden overleden!

Volvo's betrouwbaar?

ps. auto start na een paar slagen prima op lpg

maarreee je hebt er verstand van? help eens mee?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  [B200ET] Probleem met ontsteking of toch kop Dopski 7 6.192 21 April 2016, 22:45
Laatste bericht: Dopski
  Koppakking lek... of toch iets anders?! basdeb 19 14.362 15 January 2014, 23:52
Laatste bericht: martin_b
  244 overleden.. Maar toch maar een reanimatie? Wimme 35 18.312 2 January 2013, 00:27
Laatste bericht: oudevolvo
  Ontlucht.... of toch niet? 240 '92 Markenmiek 6 3.750 13 April 2011, 21:09
Laatste bericht: Markenmiek
  dop expansievat - misschien toch koppakking?? Jeroen V 23 14.873 20 January 2011, 19:12
Laatste bericht: Jeroen V
  RIJDEN OP LPG: alles viel uit door?? of was het toch de brandstoftoevoer! skidje 3 4.100 15 January 2011, 20:16
Laatste bericht: skidje
  Oude motor behouden of toch maar wat anders plaatsen Zuurstar 62 33.385 5 June 2010, 19:46
Laatste bericht: Zuurstar
  startmotor aan het verslijten, of toch de accu? (740 GL 2.3 uit '88) Hans_R 1 1.960 4 August 2009, 09:49
Laatste bericht: nick740
  DEF schuif dicht, AIRMIX en verw op COLD en toch warme lucht uit DEF uitgangen?? Tyn245GL 5 3.781 22 June 2009, 17:41
Laatste bericht: Tyn245GL
  80km/h in zn 5 moet toch kunnen? tijdentoeval 34 18.020 27 November 2006, 20:29
Laatste bericht: MP

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)