Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
als ik dan toch bezig ben....
#1
oke de verdamper is gaaaarrrrrr goed overleden en binnenkort de begravenis.

auto loopt dus ook niet op benzine.(liep een paar weken nog wel maar niet/ slecht stationair) startmotor draait rond slaat niet aan. benzinepomp relais er uit getrokken en daarop zijn wel (naar mijn mening) een paar stukke solderingen te zien. Dus ik zet het relais terug: starten: lamda sonde lampje gaat aan. >Sad is dat toeval omdat de verdamper stuk is en veel te veel gas doorlaat of heeft dat met het relais te maken? net op de sloop eentje uit een 740 getrokken. maar geen veranderingen. in de bocht vlakbij mijn huis floept opeens het olie lampje aan :-[ Na de bocht weer uit. gestopt, even wachten olie peil meten: perfect net als de vorige keer.
ik vermoed dat de computer een beetje op hol is kan dat ? dat daarom alle lampjes aangaan, maar begin er wel een beetje heel erg moe en zat van te worden... Heb de auto veel nodig en heb daarom voor een betrouwbare auto gekozen, Natuurlijk moet je ervan uitgaan dat je er wat kosten aan krijgt wat betreft onderhoud etc maar t kan ook te gek natuurlijk...

van de zelfde volvo een dynamo getrokken (hopen dat t past) want die is 2 dagen geleden overleden!

Volvo's betrouwbaar?

ps. auto start na een paar slagen prima op lpg
Antwoord
#2
katuut schreef:Volvo's betrouwbaar?

Zeker wel!

Je moet achterstallig onderhoud niet verwijten aan de auto, maar aan degene die daarvoor verantwoordelijk is / was.
Het is natuurlijk wel shit dat het allemaal tegelijk komt, maar dat is toch echt het risico van rijden met een oudere auto. (wat met het nodige preventief onderhoud wel geminimaliseerd kan worden)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#3
It's a Volvo, so nothing electrical works, volgens Jeremy Clarkson. Toen ik een 240 kocht voor 500 euro had ik wel nog zo'n bedrag gereserveerd voor 'kinderziektes', en deze was redelijk onderhouden want er zat een net nieuwe D riem en 4 dito remslangen op.
In het begin ook een hoop ellende en startproblemen met diverse relais, versnellingsbak, ophanging, lekke slangen, bedrading, drukregelaar, sierstrips, stoelen enz, maar nu al 40.000 km verder zonder een piep en een leuke hobby erbij.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#4
ik heb zo'n €700,- uitgetrokken voor alle vloeistoffen, distr. riem, spanrol, nieuwe achterbanden, overige dingen. moet genoeg zijn lijkt me toch?
aanbod van de gasboer om er een vialle c4 in te zetten en dan gelijk alle slangen etc te verbeteren kosten: 575 euri.

maar goed misschien laat ik dat wel doen en dan moet het maar goed zijn Wink

zijn die lampjes te wijten hieraan?
Antwoord
#5
575 voor een verdamper en wat slangklemmen is veel geld.

Voor dat olielampje zou ik eerst eens lekker tot de MAX vullen, en daarna kijken of het draadje van de sensor nergens tegenaan loopt. Voorwaarts van het oliefilter (trouwens ook een goeie om te vervangen).

Als ik in het noorden des lands woonde haalde ik alles bij de jongelui van de autorodeo, in feite heb ik daar wel eens wat gehaald. Meer als "hij doet het gewoon goed" krijg je er niet uit, maar dat was wel waar.
http://link.marktplaats.nl/134841354
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#6
als het goed is is de olie gevuld tot de max... tenminste, tot bovenaan het geribbelde gedeelte...
Antwoord
#7
Niet dat ik geen zin meer heb in meedenken over 940's met problemen (uitdagingen), maar hier weten ze vast ook wel wat van LPG en Volvo's:

http://www.volvo700vereniging.nl

Misschien iets meer vertrouwd met de mogelijkheden van modernere systemen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#8
he mark toch bedankt! Smile

ik las in een ander topic over te weinig laadspanning van de dynamo. Nou, de mijne joelt erover dus dat kan dan een oorzaak zijn...

ik had me al aangemeld bij dat forum dus zou er even gaan spitten
Antwoord
#9
Citaat:ik moet zeggen dat de km stand van 385000 km absoluut niet te merken is.

Ik wil niet l....g doen , maar met zo'n kilometerstand is elke auto gewoon afgereden .
Zelfs een Volvo.
En de vorige eigenaar doet 'm niet weg omdat ie nog zo betrouwbaar is .
Die heeft de ellende ook al zien aankomen.
Toch wens ik je veel succes....
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#10
Bedoel jij nou l.....g met een U of met een O ???

Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  [B200ET] Probleem met ontsteking of toch kop Dopski 7 6.192 21 April 2016, 22:45
Laatste bericht: Dopski
  Koppakking lek... of toch iets anders?! basdeb 19 14.362 15 January 2014, 23:52
Laatste bericht: martin_b
  244 overleden.. Maar toch maar een reanimatie? Wimme 35 18.313 2 January 2013, 00:27
Laatste bericht: oudevolvo
  Ontlucht.... of toch niet? 240 '92 Markenmiek 6 3.750 13 April 2011, 21:09
Laatste bericht: Markenmiek
  dop expansievat - misschien toch koppakking?? Jeroen V 23 14.873 20 January 2011, 19:12
Laatste bericht: Jeroen V
  RIJDEN OP LPG: alles viel uit door?? of was het toch de brandstoftoevoer! skidje 3 4.101 15 January 2011, 20:16
Laatste bericht: skidje
  Oude motor behouden of toch maar wat anders plaatsen Zuurstar 62 33.385 5 June 2010, 19:46
Laatste bericht: Zuurstar
  startmotor aan het verslijten, of toch de accu? (740 GL 2.3 uit '88) Hans_R 1 1.960 4 August 2009, 09:49
Laatste bericht: nick740
  DEF schuif dicht, AIRMIX en verw op COLD en toch warme lucht uit DEF uitgangen?? Tyn245GL 5 3.781 22 June 2009, 17:41
Laatste bericht: Tyn245GL
  80km/h in zn 5 moet toch kunnen? tijdentoeval 34 18.020 27 November 2006, 20:29
Laatste bericht: MP

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)