Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vervangen kickdownkabel
#11
boku schreef:Eerlijk gezegd geen idee. Even de beschrijving van wat er bij mij aan de hand was. De kabel bleef hangen bij mij; op een gegeven moment bleef de kabel hangen achter de "katrol" waar ook de gaskabel op zit. Hij bleef dus als het ware aangetrokken. Effect was dat gas geven heel zwaar ging en dat hij lang in de versnelling bleef hangen. Bovendien "loeide"de motor. Maar hij schakelde wel op uiteindelijk. Het lijkt mij (maar ik ben verre van een technicus) dat zonder de kabel hij nog wel schakelt maar dat de bak dat op zijn eigen moment zal doen en niet meer reageert op de stand van het gaspedaal. Maar: dat is meer proberen logisch na te denken dan ervaring.....

Succes ermee; hoor graag hoe het afloopt.

Groeten
Erwald

Is al wat ouder dit topic zie ik :-\ maar wil voor geintresseerden toch wel even reageren.
Ik rijd een 265 GL '78 waarin een 760 automaat is omgebouwd, kickdownkabel is nog niet aangesloten die van de 760 is te kort voor de 265.
Ik merk met rijden dat het nu inderdaad lang duurt voor hij doorschakeld dat doet hij nu bij 20, 40 en 80kmh ergens daar tussen is het gewoon een crime.
60 of 70 rijden is niet te doen omdat hij dan constant op de 3000 toeren blijft hangen en schakeld pas als je de 80 passeert door en kan hem weer terug laten vallen naar bv 60kmh met lager toerental. Het rijd dus wel zonder die kickdown kabel maar is beslist geen pretje op wegen waar je met 70 in de rij moet meevloeien.

Dus je logische gedachte klopt als een bus Smile

Antwoord
#12
Wij rijden al sinds de aankoop van onze '93 245 Polar automaat zonder kickdown-kabel.

Hij schakelt goed en als ik wil inhalen en in een lagere versnelling wil doortrekken druk ik heel eenvoudig het overdrive knopje op de pook in. Het lampje met het pijltje gaat dan branden op het dashboard en hij schakelt meteen terug,ook als hij in z'n drie zit.
Eenmaal op snelheid druk je het knopje weer in en de automaat schakelt weer op.
Nu is dit wel een AW-71 bak dus volgens mij zou dit ook moeten werken bij een 265 met een AW-71 conversie volgens mij.

Op zich kan ik ermee leven,de bak schakelt verder goed en deze methode werkt bijna als een Quickshift/halfautomaat.

Nu heb ik al tijden een nieuwe kabel en carterpakking op de plank liggen,alleen de tijd houdt een reparatie tegen Sad
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Photo v-snaren vervangen 940 - specs moerelonline 2 4.005 20 December 2019, 23:45
Laatste bericht: RM
  Distributieriem vervangen UraniumFever 8 8.961 23 July 2017, 08:18
Laatste bericht: Fred180
  thermostaat vervangen volvo 244 diesel h.vdweetering 2 4.532 6 January 2017, 11:14
Laatste bericht: h.vdweetering
  Vervangen D-riem DeBroeze 13 11.352 26 October 2015, 23:01
Laatste bericht: DeBroeze
  versnellingsbak rubber vervangen, wat plaatjes. en olie lekkage! 245GLE1981 7 8.093 23 July 2015, 21:23
Laatste bericht: skidje
  differentieel/ achteras (met vierkante bout), olie vervangen 245GLE1981 9 8.712 30 June 2015, 21:40
Laatste bericht: 245GLE1981
  Vervangen distributieriem en olie gertjanrouvoet 5 7.333 14 December 2012, 07:48
Laatste bericht: Dirk342
  Waterpomp vervangen. volvo 245 SE 1992 4 5.004 13 November 2012, 11:57
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  kachel vervangen mase 5 5.474 9 November 2012, 18:14
Laatste bericht: Volvo240
  Kleppendeksel krom, kan ik deze vervangen? job245 3 4.522 5 October 2012, 11:57
Laatste bericht: job245

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)