Berichten: 11
Topics: 2
Lid sinds: Sep 2007
Mijn linker en rechter knipperlichten doen het niet meer. Lampje en zekering zijn oke. Ook de gordelverklikker doet het niet meer. In het begin was het nog zo dat wanneer ik het stuur iets naar beneden druk, de verklikker weer begon te knipperen en dat dan mijn knipperlicht het ook weer deed. Nu helpt niets meer... waarschuwingslichten funtioneren wel.
Wie kan mij hier mee helpen... Het is een 240 estate, 6 cil. diesel met nog net geen 2dkm op de teller... Voor de rest supercruiser...
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Volgens mij moet je het zoeken in de knipperstengel aan het stuur, of in een stekkerverbinding die dicht bij je stuurkolom hangt.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
volgens mij ook, je hendel moet een goede massa maken mischien helpt het als je hem een keer eraf schroeft zuiver maakt en terugzet
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 302
Topics: 10
Lid sinds: Apr 2007
Ach hand uitsteken mag volgens mij ook nog (alhoewel het rechts wat problemen met zich meebrengt)
244 GL D6 aut. 1981 ,
![[Afbeelding: img00121d.jpg]](http://img34.imageshack.us/img34/9238/img00121d.jpg)
en de Smurfette (GL Automatic) uit 78
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
kkettenis schreef:Ach hand uitsteken mag volgens mij ook nog (alhoewel het rechts wat problemen met zich meebrengt)
Dan moet het wel een HEEL oude auto zijn ;D
Berichten: 9.865
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Aangezien alle jaargangen een gezamelijke knipperautomaat gebruiken voor knipperlicht, gordelverklikkers en waarschuwingslicht zal deze wel de boosdoener zijn als alle knipperende apparaten het tegelijkertijd niet meer doen.
Als de knipperaar het wel doet klikt-ie vrolijk, ergens ter hoogte van je rechterknie.
Zekeringen 9 en 13 hebben er ook mee te maken.
Vanaf 30-06-1967 knipperlichten 2x voor en achter, dus dat valt nog mee.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 3.254
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Tijd voor een nieuw knipperlicht relais denk ik
Check deze even:
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=3080.0
Bij mij was het ook nog een combinatie van een draad die van een sensor linksboven op de versnellingsbak afkomt, en door de opening van de versnellingspook weer de auto binnenkomt, om vervolgens onder de bekleding weer in de buurt van het knipperlichtrelais uit te komen.
(origineel, geen knutseldraad)
Draad was (door zijn onmogelijke positie) afgesleten ergens onder de pookhoes en veroorzaakte zo nu en dan ondefinieerbare storingen in het knipperlichtgebeuren.
Btw, is eigenlijk alleen op een brug te constateren, en dan nog moet jeweten waar je naar moet kijken; ik kwam hem bij toeval tegen...
Nieuw relais + nieuwe draad getrokkenen nooit meer problemen
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Bij de laatste twee postings vergeten jullie dat de alarmlichten het WEL doen.
Ik blijf gaan voor de stengel, zijn massa of een stekkerverbinding bij de stuurkolom.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 3.254
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Citaat:Bij de laatste twee postings vergeten jullie dat de alarmlichten het WEL doen
Da's dus niet waar.
In mijn post hierboven refereer ik aan een eerder probleem
Hier waarin ik melding maak van het feit dat de knipperlichten het niet meer doen maar WEL de waarchuwingsknipperlichten.
Knipperlicht = zekering 5, waarchuwingsknipperlichten = zekering 9.
Ik zet mijn geld op knipperlichtrelais i.c.m. eerder genoemde draad.
Vrijsimpel te testen: even een relais lenen van een collega-240-rijder en je weet of het dat het euvel is (2 min. werk).
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
:-[ Je hebt gelijk! :-[
Alleen Marc gaat uit van "alle knipperende apparaten".
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986