Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
olielekkage?
#11
Aan de zuig van de pomp heb je geen lekkage, zolang hij draait. 8)
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
#12
Erik265 schreef:
Citaat:Wel duurt het 's-ochtends na een koude start 2-3 seconden voor het controlelampje van de oliedruk uitgaat.

Dit heb ik ook. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb deze vraag ook gemaild naar degene die mijn motor heeft gereviseerd, ik wacht nog op reactie.

Ik las ergens op internet dat dit een bekend probleem is, omdat de slangen/buizen die naar de oliepomp lopen nogal lang en dik zijn waardoor de oliepomp hard moet werken om de olie aan te zuigen. Het zou er dus misschien op kunnen duiden dat de oliepomp niet meer goed werkt ???

Reactie van het revisiebedrijf:
Citaat:Hallo Erik,

het klopt wel dat de aanzuigbuis van de diesel vrij lang is. ongeveer 40 tot 50 cm. Het gebruik van een synthetische dunnere olie raad ik af omdat dit geen noemenswaardig effect heeft naar mijn mening. De olie kan dan alleen maar makkelijker weglopen uit de buis en de pomp. Wat mischien wel iets kan zijn is de oliedrukschakelaar, deze kan defect zijn. Ook kan het zijn dat als je start en je geeft geen gas bij, het langer duurt voordat de olie aangezogen is. Ik stel voor om, als je dat al niet doet, bij het starten een beetje gas bij te geven op het moment dat hij aanslaat. Je geeft dan even een korte stoot gas, tot een 2500 toeren ongeveer en laat gelijk het gas weer los. Kijk eens of dat verandering brengt.

Op dit moment is het nog geen probleem voor jou om een volsynthetische olie te gebruiken, maar ik zie hier het nut niet van in. gewoon een halfsyntheet 10w40 voldoet prima.

met vriendelijke groeten:

Thijs Hollander

Ik geef inderdaad geen gas bij starten, dus dat ga ik eerst proberen.
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord
#13
Zwarte Flirt schreef:Aan de zuig van de pomp heb je geen lekkage, zolang hij draait. 8)
bedoel je over de seal die ik liet zien? die seal zit alleen maar aan de perskant... aan de zuigkant geen seals die lekken....
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#14
mischabakker schreef:Wel duurt het 's-ochtends na een koude start 2-3 seconden voor het controlelampje van de oliedruk uitgaat.

Heb je een originele Volvo-oliefilter er op zitten? Ik had ergens gelezen (geen idee meer waar Sad) dat bij niet originele filters het lampje idd een paar seconden blijft branden na de start. Kan niet zoveel kwaad, heeft er mee te maken dat bij een niet originele filter het een paar seconden duurt voor de olie overal verspreid is ofzo. De details weet ik alleen niet meer... :-\ Ik heb het ook sinds er bij een onderhoud een andere filter opgekomen is, en de tank lijkt er toch niet onder te lijden.
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Olielekkage peilstokhouder B200f. polestar-volvo 5 3.935 20 May 2019, 10:19
Laatste bericht: polestar-volvo
  Olielekkage, maar waar? Grey240Polar 22 14.325 18 May 2019, 09:33
Laatste bericht: Grey240Polar
  Olielekkage klepdeksel Volvo For Life 9 8.887 29 July 2016, 20:06
Laatste bericht: skidje
  Olielekkage Volvo 240, maar waar? Erikvolvolvo 1 3.386 28 May 2016, 16:55
Laatste bericht: Dopski
  olielekkage DanielR 4 3.756 31 August 2015, 14:45
Laatste bericht: Marc1970
  Olielekkage Rob 14 9.140 14 September 2014, 23:51
Laatste bericht: A_A
  Olielekkage nokkenaskeerring? Doeke Dobma 8 8.932 18 December 2013, 19:27
Laatste bericht: Marc1970
  Problemen met olielekkage Nicolaas H 5 3.591 18 April 2013, 12:08
Laatste bericht: Potvisboer
  olielekkage deel 4 (PCV?) Jeroen V 0 1.622 10 March 2012, 16:29
Laatste bericht: Jeroen V
  olielekkage, oorzaak brandstofpomp? Jeroen V 17 13.471 5 May 2011, 19:07
Laatste bericht: Jeroen V

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)