Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
tuurlijk is het een kwetsbaar blok, dat hoor je continu. Maar toch zijn er die het heel goed volhouden. Het is vaak gewoon een kwestie van aandacht en onderhoud zoals hiervoor ook wordt opgemerkt. Goede olie, netjes op tijd verversen, netjes warm rijden dan komt het allemaal wel goed.
Ik zou voor dat slopersblok gaan. En doe een bod van 550 euro ofzo. Dan kun je mischien ergens tussen beide bedragen uitkomen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
Ik rijd mijn 264 dagelijks op bezine. Ik rijd de auto netjes warm en ook daarna 'trap' ik er niet mee. Tot nu toe gaat dat allemaal probleemloos. Nu helpt het denk ik wel dat mijn auto vanaf nieuwe werkelijk elke 7.500km verse olie heeft gehad........
Ik rij mooi door en zie wel hoe het verdergaat. Voor gasavonturen moet je bij Funs en Carlos zijn.
Groet,
Sander
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
ook dat lijkt me geen punt...sterker nog, op LPG heb je een schonere verbranding en dus minder vervuiling van je motor. Daarnaast staat een iets hogere warmteontwikkeling
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 1.090
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Vergeet het zwaar schrale mengsel niet...
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
wat bedoel je met schraal??
Citaat:schraal (bn.)
1 mager, weinig vlees, vet of inhoud bevattend of hebbend
2 armzalig, mager
3 onvruchtbaar, weinig opleverend
4 (van wind en weer) koud, winderig en droog
5 ruw, gebarsten door inwerking van droge buitenlucht
6 (van mortel, beton enz.) met te veel zand in verhouding tot kalk of cement
En wat dan nog?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 1.090
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Schraal als in "zonder toevoegingen die slijtage aan kleppen, zittingen en andere delen die nog eenigszins gesmeerd/beschermd kunnen worden door brandstof en dan met name toevoegingen daarin, kunnen helpen voorkomen, zoals bv. vroeger lood dat deed"...
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Mijn ervaring is dat Klein Zweden niet alleen verstand van Volvo's heeft, maar ook van :? prijzen :? . Als je ergens anders een blok kunt krijgen, denk ik dat je rond de 500 euro zit. Heb je al rondgevraagd wat het reviseren van je eigen blok kost? Het voordeel is dat je dan weer zo goed als nieuw bent. Ik zou de 4 cilinder optie laten schieten.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 1.090
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Ga bij revisie voor een kale 6-cilinder ook maar rustig uit van zo'n ? 3.000,- tot ? 3.500,- en dan moet alle entourage nog...
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Divadi schreef:Ga bij revisie voor een kale 6-cilinder ook maar rustig uit van zo'n ? 3.000,- tot ? 3.500,- en dan moet alle entourage nog...
:? :? valt toch even tegen :oops: :?
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
Divadi schreef:Ga bij revisie voor een kale 6-cilinder ook maar rustig uit van zo'n ? 3.000,- tot ? 3.500,- en dan moet alle entourage nog...
Holy f#$^%............zo kun je mooi leeglopen op je ouwe bak...... :oops:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km