Topics: 38
Nee serieus,
Omschrijf je klacht zoals hierboven en laat hem zelf zijn conclusies trekken. Zo voorkom je dat hij op mijn fouten verdergaat.
Je kunt hem wel vertellen dat de zekeringen (nr.13) achter het contactslot staan en dat die spanning krijgen na het omdraaien van de sleutel. Dan kan hij dat controleren en daarna uitsluiten. Je kunt ook vertellen dat de klokkenwinkel spanning hoort te krijgen opo pin 32/A en massa op pin 32/4. Stekker 32 is het halvemaantje wat achterop de klokkenwinkel zit.
De rest moet hij zelf uitvogelen om bovenstaande reden.
Zie nog ff achter dat relais verhaal te komen en geef hem dat ook mee.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Topics: 52
Topics: 36
Peter Timmer schreef:Het lijkt er veel op dat Volvo hier nogal eens mee aan het stoeien geweest is 
Ik vat dat altijd samen met de volgende zin:
Swedish Chef in actie.. :?
Gr :wink:
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Ik heb net de garage gebeld: nog geen oplossing...
Het contactslot was het in ieder geval niet. Hij had net schema's binnen (volgens mij de verkeerde) maar daar moest hij nu dus nog mee beginnen. Aangezien ik niet van plan ben om met een Hyundai Sonata of zoiets (vervangend vervoer) naar de Volvobeurs te gaan, is hij de boel nu weer aan het inbouwen...
Vandaag ben ik heen en weer naar de VKB geweest: weer 120 kilometer zonder tellers en meters. Vanmiddag ook nog even naar IKEA. Toen we de auto vol hadden geladen met spullen - handig hoor, zo'n estate - en ik de sleutel weer omdraaide, lichtte de bekende kerstboom op en kropen de wijzertjes van de benzine- en temperatuurmeter omhoog. Met de motor kwam ook de toerenteller tot leven en even later - ik moest er op wachten want bij IKEA op zaterdag is het altijd file - deed de snelheidsmeter vrolijk mee. Ondertussen gaf ook de dagteller aan dat we alweer een paarhonderd meter hadden gereden...
Ik weet niet helemaal zeker of ik hier blij mee moet zijn, want nu weten we nog niks en de komende tijd zal ik met het zweet in mijn handen de auto starten, in afwachting of de boel het nog doet. Tot die tijd: iedereen die een poging heeft gedaan om me uit de brand te helpen (en vooral Peter): bedankt!
Topics: 38
Ik ben blij voor je dat het opgelost is (voorlopig), maar het geeft op deze manier wel een onbevredigend gevoel
Mochten ze weer uitvallen, niet aarzelen om me de kans te geven alsnog bevrediging te vinden (op dit vlak dan)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Vanmiddag was het weer zover, na 700 probleemloze kilometers. Geen kerstboom bij het aanzetten van het contact, geen activiteiten te bespeuren bij de tellers, de meters en de controlelampje, met uitzondering van het lampje voor het dimlicht. Deze keer trouwens ook geen acculampje, ondanks een klein stukje snelweg.
Na 4 kilometer deed de boel het ineens weer en op de terugweg - wederom 4 kilometer - functioneerde ook alles naar behoren. Zeer kortstondig dus, deze keer, maar het blijft balen. Dus als iemand nog tips heeft: graag!
Topics: 74
Complete tellerkast was al een keer vervangen?
Nee. Peter Timmer heeft, de vorige keer toen hij het niet deed, een andere tellerkast aangesloten en die deed het ook niet. Jij denkt dat ik het daar moet zoeken?
Topics: 74
Nee, maar die is snel ff te wisselen en dan kun je al een boel uitsluiten. Misschien toch een ander contact slot? Heb je nog garantie? :-k