Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 240 Turbo 650 pk!!!
#41
ik heb hier en daar wat op internet gelezen over deze auto, erg indrukwekkend...

ik snap de negatieve geluiden ook niet echt...
als het allemaal zooo snel kapot zou gaan, waarom zie je dan een paar 100 van dit zwaar getundede volvo's in zweden?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#42
als je alles goed voor elkaar hebt blijft het wel heel.

ik heb 11 jaar gecrosst met de 240 en heb eigenlijk nooit iets stuk gehad totdat ik met de B230et ging rijden.
dan heb je echt een goeie versn.bak nodig want de tandwielen in de M46 bakken zijn net gevulde koeken.

steekassen end. nooit stuk gehad en dit met vast gelaste diff.
op lelystad circuit met 16" slicks geen last met de steek-assies.
op zandvoort met de 16" slicks met gelaste klok , no-problemo.
Antwoord
#43
Is er met zo'n gelaste diff nog een beetje een rotonde pakken? Is het goed te doen voor normaal straatgebruik?
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
#44
is goed te doen hoor , straat gebruik
maar driftend nog mooier 8)

je moet met een gelaste klok niet rekenen dat je er tonnen op de teller bij kan rijden zonder dat er wat in de as stuk gaat natuurlijk.
maar gaat ook zeker niet bij de eerste 100 km stuk
Antwoord
#45
ik begrijp niet goed waarom je dat zou willen voor straatgebruik.Gelukkig voor de automobielbranche blijken er nog steeds heel veel mensen te zijn die bereid zijn heel veel geld neer te leggen voor heel veel pk's.Bij een mercedes in AMG uitvoering zal het met 600 pk ongetwijfeld nog comfortabel zijn.In de 240 vrees ik dat het vooral hard werken wordt en je heel erg druk bent je krachten te meten met jongetjes in Golfjes 2 met Lexus achterlichten.Misschien zegt al die kracht onder de motorkap ook wel iets over je eigen kracht(of gebrek daaraan)
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
#46
how ! :!:
ten eerste respect voor de bouwer !
laten we blij zijn dat niet iedereen hetzelfde heeft en doet.
600 Pk is veel en knap gedaan. en daar in Geldrop kunnen ze wat. KMS.
een en al waardering. 8)
en ja er is er altijd eentje sneller :wink: . maar snel gaan in een bak van anderhalve tot 5 ton in euro's of snel gaan in een 240 is toch een wereld van verschil. het is gewoon leuk om in een wagen waarvan niemand het verwacht hard te gaan. hoeft niks met ego te maken te hebben. in de kitcarclub zijn er zat mensen die de meest fantastische apparaten in elkaar steken. en ja das lachen als je met je kit een 911 voorbijkachelt of eruit trekt. die tupperwarebak van mij is maar 520Kg en ziet eruit alsof tie uit de zestiger jaren komt. ik hou ook van het design van wagens uit die tijd. ondertussen heb je wel 140Pk aan de achterwielen dus domweg 1 op 3,7.uit een toyotablok sorry en alles blijft mooi heel. afkloppen hier :lol: :wink: gewoon met "beperkte" middelen en hulp van clubleden en vrienden iets zelf opbouwen dat is zo mooi. nee als ik de jackpot kraak komt er geen Frari of Porsche of wat dan ook dat bedoel ik. Niet dat deze bezitters geen liefhebbers zouden zij hoor !!
ik ben ook wel benieuwd naar de koppelkromme trouwens. eens zien hoe de powerband verloopt. nerveus wagentje is niet prettig rijden en om nou de hele tijd bovenin te moeten rijden kan ook niet altijd fijn zijn.ik zoek het in de regio 2 tot 5000 bijvoorbeeld. ik kan tot 250 Pk uit het blokje halen zomaar, maar het is goed zo en het blijft mooi heel en duurzaam.
maar goed, ik heb er wel bewondering voor wat deze goede jongeman laat zien hier. geniet hier nou gewoon van. is toch een smulverhaal. goedkoop is het allemaal niet geweest maar jaloers ben ik zeker niet,
je moet blij zijn met wat je hebt. bewondering, want geloof maar er zullen ogenblikken geweest zijn waarop de bouwer had gedacht.... jeemig waar ben ik aan begonnen...
meer meer !
245 1993
Antwoord
#47
ja helaas is de bouwer niet meer zo actief hier... Sad
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#48
hij heeft op het vorige vorige forum ook wel eens gepost.
ik heb toen contact met hem proberen te krijgen maar liet nix meer van hem horen.
Antwoord
#49
Lees nou nog eens goed de eerste post van dit topic door...

200-300 PK wil ik wel geloven, maar meer als het dubbele :?: :?:

En dan nog goed rijden.
Eerst zien dan geloven!

[size=7px]Misschien is dat de reden[/size]
VOLVO 945 2.3 i&nbsp; aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />[Afbeelding: cooltext34912265.gif]<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Antwoord
#50
http://www.volvolvo.nl/forum/viewtopic.php?t=8

1 van de eerste topics op het forum.

als je verder kijkt bij hilmerson op de site
zie je hoe deze in een manta is gebouwd
en diverse filmpjes van de manta.

het kan dus john
en het mooie het blijft heel.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 4.854 2 uren geleden
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 361 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 779 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 4.722 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 800 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 220.371 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.896 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 65.384 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 3.642 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.784 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)