30 August 2006, 21:37
De RDW gaat wel over de APK...
Probleem met Amerikaanse koplampen
|
30 August 2006, 21:59
De RDW doet APK, schrijft denk ik de regels en controleerd de uitvoering. Je mag geloof ik ook bij de RDW keuren maar dat heeft dan weer weinig met het kenteken/voertuigidentificatie te doen...
[img][/img]
30 August 2006, 22:03
abbabak schreef:De RDW doet APK, schrijft denk ik de regels en controleerd de uitvoering. Je mag geloof ik ook bij de RDW keuren maar dat heeft dan weer weinig met het kenteken/voertuigidentificatie te doen... Dit klopt, je kunt tegelijkertijd met de kentekenkeuring ook APK laten keuren. Dit heb ik ook laten doen. Vroeger kon je bij kentekenkeuring alleen maar bij de RDW APK laten keuren, maar door Europese regelgeving is dat nu vrijgegeven. Jaaa, als bezitter van een ouwe tank leer je nog wel es wat ![]()
1980 GL Diesel (USA)
2 September 2006, 16:25
@ Abbabak
Ja, op een cabrio kenteken staat het er op, maar op een gesloten auto staat niet (meer) gesloten. dus als het er niet op staat ? Feit is wel inmiddels, dat je bij een APK keuring gewoon de gok zou kunnen nemen met Sealed Beams, is het lichtbeeld wel goed dan heb je mazzel.
2 September 2006, 16:37
D'r staat heel niets over of e- keurmerken in het apk boek. Het woord keurmerk staat alleen bij de kentekenplaat.
Alleen bij voertuigidentificatie uit een ander eu/eva land moet je zorgen voor e-keurmerken op sommige delen. En bij ombouw/lpg inbouw etc. die door de RDW worden gekeurd.
[img][/img]
2 September 2006, 18:19
Ik denk dat er 2 dingen spelen :
Aan de ene kant heb je APK eisen. waarin heel veel staat, maar niet alles. Aan de andere kant heb je de officiele Europese typegoedkeuring. Die typegoedkeuring werd (verleden tijd) wel gecontroleerd vroeger bij invoer uit een niet EU-land, omdat de auto immers door de RDW gekeurd moest worden. Die keuring is komen te vervallen en om nu de APK keurmeesters te belasten met de veel meer beschreven Europese Typegoedkeuring zal ze wel teveel worden. Ik weet wel als je vroeger met sealed beamkoplampen bij de RDW-keuring kwam dan schoten ze je zowat dood ! En nu wordt het, als het lichtbeeld een beetje goed is, schijnbaar gewoon toegelaten. ps Abbabak Ik heb nog wel een paar raamslingers, zijn wel uitgesleten, maar als ze er voorzichtig meedraait, dan gaat het wel. Ik hoor het wel.
2 September 2006, 18:35
Pierre van Aert schreef:Ik heb nog wel een paar raamslingers, zijn wel uitgesleten, maar als ze er voorzichtig meedraait, dan gaat het wel. PP zoekt ze, ik is met electriek. Maar bedankt :wink:
[img][/img]
9 September 2006, 14:14
Het probleem van het niet gelijktijdig branden van het dimlicht met het grootlicht is na een grootscheepse schoonmaakactie eindelijk opgelost. Ik ben alle stekkertjes bij langsgelopen en alles ingespoten met contactspray en dit heeft schijnbaar gewerkt. Ook heb ik nog een contact van de sealed beam vastgesoldeerd en met resultaat!
\ ![]() ![]() ![]()
1980 GL Diesel (USA)
14 September 2006, 23:06
't is wel lastig dat gedoe met die Amerikaanse lampen....zijn er wel E-keur Amerikaanse lampen te verkijgen bij Volvo?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
15 September 2006, 00:03
henqui schreef:'t is wel lastig dat gedoe met die Amerikaanse lampen....zijn er wel E-keur Amerikaanse lampen te verkijgen bij Volvo? Wie het weet mag het zeggen, ik heb nog steeds geen antwoord kunnen vinden op deze vraag. :?
1980 GL Diesel (USA)
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|