Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Probleem met Amerikaanse koplampen
De RDW gaat wel over de APK...
Antwoord
De RDW doet APK, schrijft denk ik de regels en controleerd de uitvoering. Je mag geloof ik ook bij de RDW keuren maar dat heeft dan weer weinig met het kenteken/voertuigidentificatie te doen...
[img][/img]
Antwoord
abbabak schreef:De RDW doet APK, schrijft denk ik de regels en controleerd de uitvoering. Je mag geloof ik ook bij de RDW keuren maar dat heeft dan weer weinig met het kenteken/voertuigidentificatie te doen...

Dit klopt, je kunt tegelijkertijd met de kentekenkeuring ook APK laten keuren. Dit heb ik ook laten doen. Vroeger kon je bij kentekenkeuring alleen maar bij de RDW APK laten keuren, maar door Europese regelgeving is dat nu vrijgegeven.
Jaaa, als bezitter van een ouwe tank leer je nog wel es wat Big Grin
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord
@ Abbabak

Ja, op een cabrio kenteken staat het er op, maar op een gesloten auto staat niet (meer) gesloten.

dus als het er niet op staat ?

Feit is wel inmiddels, dat je bij een APK keuring gewoon de gok zou kunnen nemen met Sealed Beams, is het lichtbeeld wel goed dan heb je mazzel.
Antwoord
D'r staat heel niets over of e- keurmerken in het apk boek. Het woord keurmerk staat alleen bij de kentekenplaat.
Alleen bij voertuigidentificatie uit een ander eu/eva land moet je zorgen voor e-keurmerken op sommige delen. En bij ombouw/lpg inbouw etc. die door de RDW worden gekeurd.
[img][/img]
Antwoord
Ik denk dat er 2 dingen spelen :

Aan de ene kant heb je APK eisen. waarin heel veel staat, maar niet alles.

Aan de andere kant heb je de officiele Europese typegoedkeuring.
Die typegoedkeuring werd (verleden tijd) wel gecontroleerd vroeger bij invoer uit een niet EU-land, omdat de auto immers door de RDW gekeurd moest worden.
Die keuring is komen te vervallen en om nu de APK keurmeesters te belasten met de veel meer beschreven Europese Typegoedkeuring zal ze wel teveel worden.

Ik weet wel als je vroeger met sealed beamkoplampen bij de RDW-keuring kwam dan schoten ze je zowat dood !
En nu wordt het, als het lichtbeeld een beetje goed is, schijnbaar gewoon toegelaten.

ps Abbabak

Ik heb nog wel een paar raamslingers, zijn wel uitgesleten, maar als ze er voorzichtig meedraait, dan gaat het wel.
Ik hoor het wel.
Antwoord
Pierre van Aert schreef:Ik heb nog wel een paar raamslingers, zijn wel uitgesleten, maar als ze er voorzichtig meedraait, dan gaat het wel.
Ik hoor het wel.

PP zoekt ze, ik is met electriek. Maar bedankt :wink:
[img][/img]
Antwoord
Het probleem van het niet gelijktijdig branden van het dimlicht met het grootlicht is na een grootscheepse schoonmaakactie eindelijk opgelost. Ik ben alle stekkertjes bij langsgelopen en alles ingespoten met contactspray en dit heeft schijnbaar gewerkt. Ook heb ik nog een contact van de sealed beam vastgesoldeerd en met resultaat!
\Big Grin/ \Big Grin/ \Big Grin/
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord
't is wel lastig dat gedoe met die Amerikaanse lampen....zijn er wel E-keur Amerikaanse lampen te verkijgen bij Volvo?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
henqui schreef:'t is wel lastig dat gedoe met die Amerikaanse lampen....zijn er wel E-keur Amerikaanse lampen te verkijgen bij Volvo?

Wie het weet mag het zeggen, ik heb nog steeds geen antwoord kunnen vinden op deze vraag. :?
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  probleem met remlichten en binnenverlichting DanielR 2 359 14 April 2025, 08:19
Laatste bericht: DanielR
  Probleem met Volvo radio aansluiting Kogelman 6 1.649 23 February 2024, 18:16
Laatste bericht: Kogelman
  Probleem met grootlicht 240 1986 TenBrick 9 5.568 7 July 2021, 06:15
Laatste bericht: Grey240Polar
Wink Start probleem maar toch ook niet Lubse 11 7.109 6 April 2021, 15:22
Laatste bericht: Lubse
  vreemd probleem geen reverse switch Lee 6 3.571 28 October 2020, 11:39
Laatste bericht: Lee
  Probleem met ontsteking Mark244 11 10.026 4 June 2018, 21:07
Laatste bericht: Mark244
  Probleem met het klokje CK070 4 6.051 6 March 2017, 18:13
Laatste bericht: Joost Zuidam
  Achterruitverwarming probleem JaapV 1 3.305 11 November 2016, 16:00
Laatste bericht: Marc1970
  Verstelbare koplampen Nicolaas H 39 29.482 6 July 2016, 23:02
Laatste bericht: Nicolaas H
  afstelling koplampen 240/245 waap 6 5.896 19 December 2015, 07:32
Laatste bericht: Revolvo

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)