6 June 2023, 16:25 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 June 2023, 16:37 door Rin.)
De veer van de koppelinghevel heeft als effect dat de koppeling zwaarder intrapt.
Kun je die weglaten of is er dan kans dat de boel gaat klapperen.
Ook met voldoende speling op het pedaal, staat er toch voldoende tegenkracht op de hevel zonder die veer. .
Verder weet ik niet waar je de veer aanhaakt, willekeurig aan het chassis?
6 June 2023, 16:47 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 June 2023, 16:54 door Marc1970.)
Bij de 144 zit er achterop de bak een hoekijzer dwarsop, aan één kant een gat voor die veer, aan de andere een ophanglus voor de vlampijp. Er zal bij de 240 wel op dezelfde afstand een gat zitten in iets.
Die veer levert nauwelijks weerstand op het pedaal vergeleken bij de schotelveer in de koppeling zelf, en hij houdt de ontkoppelarm netjes strak en het druklager los.
Er zijn ook druklagers die constant tegen de schotelveervingers draaien, bij de M90 dacht ik.
(6 June 2023, 16:47)Marc1970 schreef: Bij de 144 zit er achterop de bak een hoekijzer dwarsop, aan één kant een gat voor die veer, aan de andere een ophanglus voor de vlampijp. Er zal bij de 240 wel op dezelfde afstand een gat zitten in iets.
Die veer levert nauwelijks weerstand op het pedaal vergeleken bij de schotelveer in de koppeling zelf, en hij houdt de ontkoppelarm netjes strak en het druklager los.
Er zijn ook druklagers die constant tegen de schotelveervingers draaien, bij de M90 dacht ik.