Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lage turbodruk
Ik heb sinds kort een 2.1 turbo intercooler van een 740 in mn 240 gehangen. Na een turbodruk meter te hebben geinstaleerd komt mn druk niet hoger dan 0.3 bar. Zelf niet na het opschroeven van de turbo druk. Kan het zijn dat mn vacuum potje van de turbo niet goed werkt of dat mn turbo gewoon niet genoeg druk leverd omdat deze versleten is?? Het systeem is verder helemaal gesloten. Hoe kan ik dat meten??
Antwoord
Geen idee, hoe kom ik daar achter
Antwoord
Ga ik ff proberen, bedankt...
Antwoord
Ik heb het slangetje eraf gehaald, en hm een keer gestart. Een keer flink gas gegeven, maar er gebeurt nog niks. Ik heb vervolgens een handpompje op het slangetje gemonteerd om te zien of dat potje dat dat strangetje bediend goed werkt, maar die werkt ook perfect. Vreemd.... Hoe kan ik zien of de turbo versleten is dan??
Antwoord
Ik heb stilstaand gas gegeven. Is idd niet echt logisch achteraf gezien. Zal vanmiddag nog ff proberen door een stukje te rijden. Als ik dat stangetje van het vacuum potje haal, kan ik hm heel makkelijk bewegen. Dat klepje gaat heel soepel heen en weer. Zal het turbine wiel ook eens controleren.
Antwoord
het potje aan de turbo vast oftewel de waste-gate daar moet het stangetje met veel weerstand bewegen.
hier komt de turbo druk in en zal de klep bij een 0.7 bar in het uitlaatturbinehuis open drukken.
het stangetje staat iets onder voorspanning dus je kan hem niet makkelijk van het klepje afkrijgen.
controleer dit eens.

je heb een 2.1 turbo uit een 740 vandaan.
ik weet niet of deze motor al een dump-valve heeft.
de b230et wel.
deze klep zit tegen de kop aan geschroeft
deze stort de perslucht na de turbo weer het inlaatbuis in voor de turbo.
of heb je een turbo erop zitten die een overstort inwendig heeft.
als deze klep open blijft staan of beschadigd is (rubber-membraam) dan zal de turbo ook geen /weinig turbo druk maken.

controleer dit eens
Antwoord
Het stangetje heeft geen voorspanning, en valt bijna (als je het borg clipje verwijderd) van dat klepje af. De "waste gate" zelf gaat idd moeilijk heen en weer. Het klepje gaat heel makkelijk heen en weer als je het stangetje eraf haalt, en blijft zowel open als dicht staan.

De orginele dumpvalve is verwijdert en vervangen door een open dumpvalve, die zo mooi afblaast (als je genoeg turbodruk hebt tenminste)
Antwoord
controleer dan de waste-gate.
daar is het te doen volgens mij.

als de waste-gate op druk is blijft er dan druk op staan met je pompjeof valt meteen de druklucht weer weg.
Antwoord
Alles blijft wel op druk, de druk zakt niet weg. Ik heb net een run gemaakt zonder slangetje aan de waste gate. Ik dacht in eerste instantie dat het nog steeds hetzelfde was, totdat mn rugleuning zo'n beetje afbrak. Jeetje wat een vermogen in 1 keer. Hij sloeg zo'n beetje door naar 1.5 bar. Het ligt dus in ieder geval niet aan de turbo. Dan werkt die waste gate dus niet goed.
Antwoord
Kun je het stangetje nog ver inschroeven? Het lijkt erop dat 'ie veel te lang staat en de wastegate in de 'ruststand' open staat...
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  turbodruk meter Laurens Zondag 3 6.920 28 September 2014, 13:05
Laatste bericht: Dopski
  Turbodruk weggevallen Coenraad 5 4.701 3 June 2012, 09:17
Laatste bericht: Coenraad
  Turbodruk te hoog Coenraad 49 33.437 26 February 2011, 21:47
Laatste bericht: mironiko
  Turbodruk met intercooler? pierpower 3 4.446 30 August 2010, 12:45
Laatste bericht: 242-turbo
  Zwarte rook bij turbodruk henqui 24 14.458 1 June 2009, 13:03
Laatste bericht: henqui
  Waarom de turbodruk niet hoger kon Vaan 15 12.208 29 October 2006, 01:29
Laatste bericht: Ticcie
  Mag de turbodruk tot het rode gebied? Vaan 14 10.838 16 January 2006, 09:03
Laatste bericht: TheSaint77
  turbodruk eric vermeer 42 30.513 25 April 2005, 22:03
Laatste bericht: kaasie

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)